Live For Speed by Michal 011093

nie jestem z 3miasta, czesto bywam i hamowalem auto w gdyni-chiptec. Na pomiarze u niego wyszlo 135 PS i 295 Nm. Wynik dziwny o tyle, ze jak wspominalem wczesniej hamowanie pokazalo 149 PS i 340 Nm. Wiem ze jest to mozliwe - ten nizszy pomiar. Ale dziwne jest to ze nie zauwazylem pogorszenia osiagow to po pierwsze. Po drugie, auto od 0-100 ma 9,8 s. 60-100 na IV bieg- ma regularnie 6-6,3 s i 8-8,5s na V biegu 80-120. Mysle, ze pezy tych drugich osiagach takie wyniki sa niemozliwe tym bardziej, ze auto to kombi. Mam tez porownanie z dlubana Fabia 1.9 TDI i naprawde duzej roznicy nie ma.

Gosc wydal mi sie dziwny twierdzac, ze gifty od fabryki sa niemozliwe (sic!) i ze nie zdazylo mu sie hamowac z moca wieksza od serii - mowil tu i VAGu i reszcie silnikow. Bredzil cos rowniez o tym ze moment na hamowni nie jest mierzony tylko wyliczany na podstawie mocy :shock: i ze owszem troche jest za niski bo wlasnie z tym wyliczaniem jest u niego cos nie tak. Ogolnie koles wydal mi sie DZIWNY



Witam mam zamiar kupić megane II w zasadzie to już się przekonałem do niego pomimo przyczytania i wysłuchania sporej dawki złych opini o francuzach tych silnikach itp no ale skoro tyle ich jeździ to niestoją wszystkie w serwisie a samochody psuja sie wszystkie no i podoba mi się niejestem tak calkiem zielony w tym temacie pracowalem kiedys w serwisie skody fabie tez przyjeżdzały a to czujnik stopu a to czujnik skrętu a to błąd komputera a to siłownik wedlug mnie wszystkie auta sie psuja ale faktem jest tez na jaki trafimy egzemplarz. Dobra do rzeczy wiec chce tego megana w dieslu ale zastanawiam sie czy 1.5 czy 1.9 jak ten słabszy to chciałbym go w tej wersji najmocniejszej 105 KM tylko niewiem od którego roku je montują bo mój megane będzie 2003-2004 bo 80 KM stardowowo to za mało według mnie dlatego mysle tez nad 1.9 Dci on ma juz 120 Km i to jest odpowiednia moc do tego auta spalanie tez jest wieksze ale i tak ten diesel jest ekonomiczny. Aha jeszcze jedno chciałbym zapytać ile kosztuje w tych silnikach wymiana rozrządu komplet cały z pompa wody robocizna całkowity koszt



hoł hoł hoł! widze że "kolega" też niedawno zakupił skodzinke fabinke ala rudolf diesel spoko sprawa tez sie nagrzałem na to autko kupiłem je z myśla dojazdow na uczelnie a codziennie mam do pokonania w dwie sotrny okolo 80 km. Myslalem ze to będzie bardziej oszczedne autko szczegolnie w miescie dobija mnie jak szybko opada wskazowka stanu paliwa miasto wychdzoi kolo 7.5-8,5 literka jazda w dzien w korkach bardzo oszczedna jazda. kolo 7 przy mniejszych korkach . Trasa jazda do 120 km/h 5.5 litra. szczerze to troche rujnuje mnie to auto pod katem zuzycia paliwa nie pracuje na codzien zeby stac mnie bylo na ciagle dolewanie a ze po miescie w cholere jezdze to szybko schoidzi to paliwko :/ czasem zaluje ze nie kupilem fiata punto 1.3 multijet mialem przez tydzien pozyczonego takiego furaka i zaskoczyl mnie zuzyciem paliwa a jeslki chodzi o moja osobe to nastawienie bylo jedno jezdzic jak najwiecej za jak najmniejsze pieniadze....fabia wpadla przypadkiem fajne autko ale ......





doradzcie cos konkretnego z tymi wolnymi obrotami na benzynie!!! falują a jak sie delikatnie rusza to na nizszych obrotach nawet potrafi zgasnąć albo szarpie na gazie jest OK


Czesto w fabii z silnikiem 1.4 i II generacja wystepuje problem z wolnymi obrotami, jezeli emulacja sondy lambda nie jest prawidłowa (ECU jest szczególnie na to wrażliwe) i nastepuję "rozjechanie" mapy wtrysków, co powoduje nierówną pracę na wolnych obrotach. Rada to reset ECU, ale to pomaga na krótko, znowu się mapa "rozjedzie" albo prawidłowa regulacja emulacji, spokój na dłuższy czas.

Co do świec to na oryginalnych Brisk DR15TC przejechałem 60 tys. km (25 tys. na lpg) i ponownie założyłem odradzane 3-elektrodowe DR15TC i w tej chwili mam już 80 tys. km na liczniku (45 tys. km na lpg) i zero problemów, strzałów, itp. Wymiana mam nadzieję jak fabryka nakazuje po 120 tys. km licznikowych, jak coś się zmieni to napiszę na forum.

PS. cena w/w brisków to 30zł za komplet.



To ja też dorzucę swoje.

Przjechałem Fabią 1.4 TDI z tym że 80 konną 120.000 km. Auto jest głośne, silnik bardzo wibruje, dynamiczny do 120 km/h. Powyżej tego hałas i przyspieszenie dobijają.

Powyżej 120 km/h spalanie wzrasta co 10 km o 1l, przy 120 km/h pali 6 l /100 km, a przy 160-170 czyli maksimum gdzie potrafi spalić nawet 10-11 l/ 100 km.
Poza tym bardzo oszczędny silnik jak ktoś jeździ równo i nie przekracza 120 km/h. Rekord na jednym baku to 1130 km
Spalania w mieście nie jestem w stanie podać bo głównie poruszam się w trasie.

Moja po 10.000 km od wymiany oleju wymaga dolania 0,25 do 0,5 l oleju.

Zdecydowanie wolałbym 1.9 TDI, ale firma kupuje 1.4 więc nie było wyboru.

Co do awarii, to poza zwarciem przy alternatorze, które wywoływało zapalanie się kontrolki od ESP nic w rejonie silnika się nie dzieje. Miałem jeszcze naprawę skrzyni biegów - synchronizatory 1. i 2. biegu ale to niekoniecznie zależy od silnika...



Allen
Odcinki jakie pokonuję to ok. 10 km (do roboty). Natomiast 10 litrów w mieście jak na tak mały silnik to będę się upierał, że bardzo dużo. Albea 1.2 80 kucyków łykała mi 9 litrów max, i to jak dostała po garkach maksymalnie (jazda dużo bardziej dynamiczna niż Fabią).
Ogólnie spalała mi 7,5 - 8 litrów po mieście i 6 w trasie tak do 120 km/h.
Mam nadzieję, że po dotarciu, wzroście temperatury powietrza (chociaż wtedy przyjdzie klima) i na letnich oponach to spalanie spadnie do 8 w mieście, bo kupowałem w przekonaniu, że to ekonomiczny silnik.



To i ja moze dodam pare slow od siebie.
Jezeli chodzi o ogolnie rozumiana dynamike to TDI miazdzy 1.4 16V 101 KM w kazdych warunkach. Sprawdzone... Kiedys Uki scigal sie z taka Fabia po Wawie. Po ktorychs tam swiatlach, kierownik benzynki nie wytrzymal i stwierdzil ze ten jego silnik to kibel Uki jeszcze wtedy byl w serii.
Jezeli chodzi o katalogowe przyspieszenie to na papierze obydwa maja po 11.5 sek. Ale generalnie seryjne TDI w rzeczywistosci robia 0-100 w 10.5-10.8 sek.
Elastycznosci nawet nie ma co porownywac. Moze tylko podam moje jeszcze seryjne:
60-100 (3) - 5.8
60-100 (4) - 8.0
80-120 (3) - 7.4
80-120 (4) - 8.5
80-120 95) - 11.3
Mierzone od okolo 63 i 84 do 105 i 125 licznikowych.

A teraz moze ktos poda wyniki 1.4 16V 101 KM??

Poza tym w dosc prosty i tanie sposob mozna poprawic i tak juz dobre osiagi TDI uzyskujac dynamike totalnie poza zasiegiem nie tylko dla silnikow 1.4 ale i 2.0.

Radze kiedys przejechac sie Fabia TDI - gwarantuje, ze wrazenia beda spore. Tak jak wrazenie pewnego klienta w ASO, ktory do momentu przejechania sie TDI byl uparty na 101 koni w benzynce. Sprzedawca cos sugerowal ale nie trafialo... Wiec poprosil klienta na parking i zrobili pare rundek tym i tym. Jak sie niedowiarkowi krawat na okolo szyi owinal po jezdzie klekotem to od razu znalazlo sie brakujacych pare tysiaczkow na TDI


I na koniec powtorze slowa ktore juz tu padly.
Fabii TDI nie kupuje sie dla ekonomii i liczenia po ilu to kilometrach sie ona zwroci, tylko dla frajdy z jazdy i za ta frajde warto pare tysiecy dolozyc. Nie ma co ukrywac, ze jest to najlepsza jednostka w tym aucie.



Jako posiadacz benzynki 1.4 16V 75 KM dodam, że faktycznie benzynki w Fabii są dla spokojnych kierowników. Fabka jest dość ciężkim autem (taka Thalia ma poniżej 900kg, Fabka prawie 250 kg więcej). Wyprzedzanie na trasie moją benzynką, wlekąc się za kierownikiem który jedzie 80 km/h lub wolniej, to niestety redukcja do 3 biegu i gaz w podłogę. Fakt - ciągnie równo do 120 km/h, ale wolałbym mieć taką elastyczność na 4 biegu. O dynamice na 5 wolę nie wspominać. 5 nadaje się jedynie na autostradzie do wyprzedzania Tirów.

Ostatnio jechałem w 5 osob - boże, jak to się zbiera spod świateł - trzeba znacznie wyżej kręcić, a o hamulcach to nie wspominam. Moja Fabia udaje rajdówkę jedynie wtedy, gdy jestem sam na pokładzie.
-----

I dlatego jak ktoś musi jeżdzić po naszych polskich drogach jednopasmowych, blokowanych przez ciężarówki to tylko 1.9 TDI. W końcu czas to pieniądz.

Pozdrawiam

Tomek



Cytat:

Zabrudzenie elektrod na wskutek niewlasciwej mieszanki


W Fabii ? Przy tak nowoczesnym sterowaniu zapłonem, mało prawdopodobne.
Cytat:

, zwiekszenie sie odleglosci miedzy elektrodami i iskra moze przeskoczyc po izolatorze, stopienie elektro wskutek niewlasciwej mieszanki, zmiejszona sprawnosc ukladu zaplonowego (kable, izolatory), przyczyn moze byc wiele.


Wydaje mi się że cewki zapłonowe sa w 1 module nakładanym na świece.
Cytat:

Przy 3 elektrodach zawsze są jeszcze 2 inne elektrody, dlatego czas eksploatacji 3-elektrodowych jest dluzszy, ale to tez zalezy, bo np. 1-elekrt. swiece platynowe maja zywotnosc 90-120 tys. km.


Tak do końca to jeszcze nie wyjaśniono czy w świecach 3-elektrodowych w danej jednostce czasu jest tylko 1 iskra czy też 1 właściwa plus 1-2 b.małe na pozostałych elektrodach i jaki to ma wpływ na spalanie mieszanki w porównaniu z 1 mocną iskrą w świecy 1-elektrodowej.
Jest też nowy typ świec BERU 4-elektrodowe - ciekawy pomysł.

Przez 60 tys. km jezdziłem na fabrycznych 3-elektro BRISK, teraz 3 tys.km na 1-elektrodowych , nie czuje żadnej różnicy. Dopiero jak przejade 60 tys na 1-elektrodowych wtedy będe miał pewnosć

A tak na poważnie to bardziej miałem na myśli sens ekonomiczny,np:
- NGK 1 -elektrodowe,koszt ~30-40 zł, wymiana co 60 tys.km
- 3-elektrodowe platynowe, koszt 200-250 zł, wymiana załóżmy co 120 tys. km

Przez 120 tys. km NGK będą kosztowały 60-80 zł a platynki ....

pozdrawiam



mam fabie 1.9 SDi 64KM kombi 2004 92 tys przebiegu mobil one 5w50:) no nic sie prócz spalania nie pokrywa z danymi fabrycznym(bez przeróbek programów itp...) ponieważ auto spokojnie jedzie 180 i wiecej vmax to 197 km/h ale to 197 to wydarłem górki na A4 miedzy Wrocławiem a Katowicami tankuje verve czasem bp ultimate na rozgrzanym silniku 15.5 s do 100km/h na 4 biegu od 60 do 100 14.8 do 100 km/h a na 5 od 80 do 120 w 25 s jestem bardzo dumny z mojej Fabi !!!




mam fabie 1.9 SDi 64KM kombi 2004 92 tys przebiegu mobil one 5w50:) no nic sie prócz spalania nie pokrywa z danymi fabrycznym(bez przeróbek programów itp...) ponieważ auto spokojnie jedzie 180 i wiecej

Jezdzilem Felicja 1.9 D (jezeli mnie pamiec nie myli tez 64 KM) i wiecej jak 165 nie chciala isc. W tym samym czasie testowalem tez Fabie SDI wiec mialem w miare swieze porownanie i stwierdzielm ze Fabia jest wyraznie mniej dynamiczna od Feli.
Radze sprawdzic licznik wg GPSa, bo nie uwierze ze SDI jest wolniejsze od TDI tylko o 20-30 km/h


vmax to 197 km/h ale to 197 to wydarłem górki na A4 miedzy Wrocławiem a Katowicami

Pewnie z Góry Świętej Anny... To prawie skarpa


a na 5 od 80 do 120 w 25 s




Dzisiejszy dzien:

1] jade sobie ulica Zielna w strone ulicy Monte Cassino, na pasie obok zatrzymuje sie nowy Passat. Ruszam sobie normalnie, koles ruszyl z piskami, mysle sobie - zobaczymy co skodzianka potrafi, na trojce doganiam kolesia, widze ze to 2,0 TDI, powoli zrownuje sie z kolesiem, zmiana na czworke, ale nastepne swiatla zniweczyly dalsze plany. Przy wyzszej predkosci pewnie by mi uciekl, no i jednak silnik ma inna charakterystyke...


Mierzyles kiedys osiagi swojej Fabii?

Np.:
0-100
0-160
60-100 III i IV
80-120 III, IV, V

Jestem bardzo ciekaw, bo malo danych jest na temat tego silnika w Fabii (nie chodzi mi o katalogowe)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl