Live For Speed by Michal 011093

To nie pierwsza "nowinka" podawana przez speców ze szkoły auto. Wcześniej była mowa o tym żeby wymieniając klocki hamulcowe wymieniać także tarcze. Teraz polecają-nakazują zakładać lepsze opony na tył, nawet w zimie. Sam w ramach treningu wywoływałem poślizg tyłu swojej fabii zaciągając "ręczny" i gdyby nie lepsze opony na przedniej osi ciężko byłoby wyciągnąć auto z poślizgu, a tak gaz na 3/4 i auto jechało gdzie chciałem. Wątpię żeby to się udało gdybym miał "te lepsze" na tylnej osi.



Zastanawiam sie nad zakupem tego autka.

Osiagi i spalanie jest jasne, wiec ten temat pominmy

Autko ma sluzyc jako to pierwsze do jazdy, wiec wazne sa koszty przegladow, dostepnosc czesci, oraz awaryjnosc

Czy sa jakies graty oprocz silnika i skrzyni biegow, ktore sa zdecydowanie inne niz do innych wersji Clio 2 FL i dodatkowo sa wybitnie upierdliwe ? Np psujaca sie elektryka tylko w tym modelu itp

Czy sa jeszcze inne czesci ktore sie dosyc czesto wymienia, a ktore sa trudno dostepne, lub cene maja z kosmosu ? Filtry, hamulce, amortyzatory itp ?
Dam przyklad, np klocek hamulcowy na tyl, albo filtr przeciwpylkowy ? A moze pompa/silnik wspomagania tylko do tego modelu ?
Cokolwiek co utrudniloby uzytkowanie tego auta jako glowne w rodzinie

Auto nie bedzie tuningowane w zaden sposob, do tego mam moja zabawke

Zastanawiam sie nad autami alternatywnymi
- Stilo Abarth
- Fabia RS
- Punto II HGT

Nie pytajcie dlaczego akurat te auta. Kryteria sa wysoce subiektywne i kryja sie pod slowem kluczowym "fajne".



Jak to nie ma elektroniki do zużycia hamulców, to nawet Fabia mojego Taty ma coś takiego. Jak się klocki kończą to zapala się kontrolka od hamulców.



Wybaczcie pytanie forumowego nooba: Czy skoro kolega post wyżej poleca DobregoGrzesia na warunkach według założyciela tematu, to czy mam rozumieć, że Grześ ów prowadzi autoryzowany serwis?

Jesli chodzi o serwis nieautoryzowany to osobom z okolic Warszawy ja polecam gorąco Miko przy stacji WKD Michałowice. Przejechałem moją Fabią 60000km, robiłem w Miko wszystkie przeglądy zgodnie z wytycznymi producenta + klocki + tuleje wahaczy przednich i muszę przyznać, że oszczędności jakie tam poczyniłem z nawiązką zrekompensowały mi stratę na wartości pojazdu za brak gwarancji w oczach przyjmującego ode mnie auto w rozliczeniu Auto-Wimaru... Natomiast jakość usług sporo wyższa...




Dzida, klocki wystarczaja Tobie na 100kkm szacuneczek

Ludzie różnie jeżdżą. Mój sąsiad przez 100 kkm w Fabii, wymienił 2 razy tarcze i 4 razy klocki. Ja nie musiałem.

Zawsze przy wizycie w ASO pytam czy klocki są jeszcze OK (oczywiście nigdy się nie przyznając że to fabryczne).

[ Dodano: Wto 23 Gru, 08 00:14 ]



Choć nowy - wrzucę swoje 3 grosze.

Opiszę moje doświadczenia z gazem (założonym w salonie Skody w 2006r.) w Fabii 1,2 MPI: Zwrot instalacji po 9 miesiącach. Zrobiłem wtedy 30tys. km. Przeliczyłem spalony litr gazu i ewentualność w benzynie. Właśnie po 9 miesiącach wyszła mi różnica pokrywająca koszt instalacji LPG!
Spalanie: jazda żony (nie przekracza 80-90 km/h) 5,5l gazu w trasie!!! moja jazda (ciężka noga, na S1 często 120-140 km/h) - 7,5-8l....
Wrażenia z jazdy: umiejętna zabawa skrzynią biegów i no problem - ale to znasz z Ibizy (i doceniam to!).
Przez 3 lata i 6 miesięcy we Fabii dbałem o... przeglądy i to wszystko! Jedyny "nakład" to wymiana klocków hamulcowych i gumek przy wahaczach. Przy czym "nakład" ewidentnie w cudzysłowiu Skodzinka pod opieką ASO wyłącznie.
Wyciągnięte przeze mnie wnioski: od wczoraj Skoda Octavia II 1,6 z LPG

Powód? rodzina ciągle się powiększa i we Fabii było coraz mniej miejsca
Ale to już inna historia

Pozdrawiam
chrisk_89

PS.
Mogę opisać przygody szwagra z dieslem (we VV) - ale to pechowy człowiek jest, więc obrazu nie będę zamazywał.
Jeśli ktoś będzie kupował autko w Krakowie - polecam tylko jeden salon. Mam porównanie obsługi w Krakowie (dwa salony) i we Wieliczce... Koledzy mieli pecha




Szukam do Fabii 1.4 44kW, silnik AZF, 2003 rok:
- wtryskiwacz (047906031c)
- kpl. tarcze przód + klocki
- końcówka drążka wachacza przód
- pasek alternatora
- chłodnica silnika (auto bez klimy)

Z góry dzięki za info.

Wtryskiwacz - 200PLN
Tarcza hamulcowa przód 1szt - Hart - 65PLN, Mikoda - 75PLN, Brembo - 105PLN, Bosch/Jurid - 115PLN
Klocki - potrzebuje numer z wklejki PR 1LM, 9U1 lub 1LQ, 1LR, 9U0
"końcówka drążka wahacza przód" chodzi o sworzeń wahacza? Czy o stabilizator/Łącznik stabilizatora?
Pasek - 29PLN
Chłodnica - Hart - 150PLN, Behr - 175PLN

[ Dodano: Pon 07 Wrz, 09 18:00 ]



No i nadszedł koniec 2 raz moim klockom i pierwszy raz tarczom (280 a nie 288 jak powinno być), i machnąłem się na całego i zapodałem zimmerman przewiercane oraz miekkie klocki sportowe do kompletu 312.
Kupiłem zaciski od TT-y wraz z jarzmami od rozmiaru 312, i zwrotnice od 288.
Wszystko pasowało na zasadzie stare zdemontować, nowe wsadzić i hamować. Całość z ojcem przekładaliśmy około 3 godzin.
A, i zapomniałem, zapodałem ofelunek 16" dezent F, bo w 15" tarcze o wielkości pizzy nie mieściły się , oraz ogumienie 205/55/16.
Na razie zaciski niepolakierowane na kolorek bo klocki poprzednie przestały istnieć,a jeździć trzeba, wiec zmieniłem od razu na nowy zestaw, czeka mnie jeszcze wymiana płynu na jakiś odporniejszy na zagotowanie się.
Stare fele oryginalne wylądują w fabii mojej żony, i ciekawi mnie czy moje stare 280 da sie zaadoptowac do fabki 1.2 HTP.
Koszt zabawy 280---> 312 to:
- zaciski i jarzma 500
- zwrotnice wraz z piastą 500
- tarcze zimmerman 312 (cena hurtowa) 270 x 2
- klocki 180
- felunek (cena hurtowa) 350 x 4
- gumy 260 x4
Całe szczęście że prawie wszystko brałem na fakture na firmę
Dobrze ze moja żona nie zna kosztów!!!
Ale warto było, bo bydle hamuje o niebo lepiej, no i po trzech dobrych hamowaniach w trasie na pewno nie odlecą jak stare.



Myślę że zaczniemy od wygłuszenia i nie polecam mat innych niz dynamaty bo mogą byc jaja tak jak tutaj http://www.audiocar.pl/forum/forum.html wątek na forum o nazwie Co się dzieje z wytłumieniem bitumicznym po 6 miesiącach .... Ja zleciłem profesjonalnej firmie i całość montazu wyniosła mnie około 250 zł a maty następne 250 co ma ten plus że jak coś się zje%$# to mam do kogo iśc z mordą...
Radia nie słuchałem i raczej proponuję że rozwój trzeba podzielić na etapy i wymieniać/modyfikować klocki po koleii.

Co do przeniesienia twetera w słupek to ja na razie wytnę cała kratkę za która teraz jest głośniczek i zrobię maskownice z materiału dzwiękotransparentnego.Zobaczymy jaki będzie efekt.
Ze swojego smutnego we wnioskach doświadczenia juz wiem że w Fabii przy małych rozmarach kabiny trudno będzie np uzyskac efekt trójwymiarowosci sceny muzycznej po prostu 50 cm za mało .Porównanie z superbem na słabszych klockach jest bolesne bo to co u mnie teraz jeszcze jest nieosiągalne tam jakos tak bez wysiłku wychodzi.Postawiłem sobie za punkt honoru uzyskanie w fabii za wszelką cenę lepszego efektu niz w tym rzeczonym superbie.....

A ch jaki sub jaki wzmak jakie głośniczki model przód i tył bo sama firma niewiele daje.
Pozdro



Witam.
Czy ktoś się orientuje ile można dostać za fabie tak mniej więcej
1.4MPI 60KM, rok produkcji 12.2000,przejechane 95kkm, czarna perła, radio, alarm, imobilizer, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, komplet opon zimowych i letnich,wymienione tarcze klocki swiece itp na czas, wymieniony rozrząd przy 93kkm, nie bity, nie palone w nim, 1 właściciel
zdjecia
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2810



Cześć

Mam prośbę - czy może mi ktoś doradzić jak najlepiej (w rozsądnych pieniądzach of course) zmodyfikować hamulce w Fabii? Trochę zaszalałem z oprogramowaniem i jakieś 35 tysięcy kilometrów temu zrobiłem ze 101 KM jakieś 150 i z 240 NM jakieś 350. Wszystko jest pięknie - spalanie wzrosło nieznacznie, zużycie oleju się nie zmieniło, kopcenie się zmniejszyło, awarii brak. Mam jednak jeden poważny problem - gry przychamuję ostrzej - np. podczas jazdy hamuję ze 150km/h do zera - nie mam już kolejnego hamowania, tarcze się przypiekają (mają charakterystyczny wtedy kolor i mega-temperaturę). Dopiero kiedy ostygną można znowu normalnie hamować. Klocki mam przyzwoite (jakieś Ferodo nie najtańsze - te drugie cenowo od dołu), tarcze seryjne, z tyłu bębny. Co powinienem wymienić najpierw? Tarcze na jakieś nacinane? Dociski? Coś innego?

dzięki za odpowiedź

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl