Live For Speed by Michal 011093


To bardzo dziwna rzecz, bo w wyżej opisywanej sytuacji powinieneś dostać fakturę korygującą, a nie [beeep]likat. [beeep]likat, jak sama nazwa wskazuje, stanowi kolejną wierną kopię pierwotnego oryginału, który na ten przykład zaginął odbiorcy i o jego wydanie wystąpił. Więc coś tu jest nie tak....

Zapewniem Cię, że faktura "ma tytuł" dÓplikat (przez ó napisałem ja, żeby się nie kasowało po edycji). Dlatego w swoim poście zamieściłem wzmiankę o niezamawianiu tekiego dokumentu. Jestem tym bardziej zdziwiony, ponieważ na moim ekoncie widnieje saldo z faktury "oryginalnej". Nie jestem księgowym, ale moim skromnym zdaniem, wystawienie faktury "dÓplikat" ze zmienionymi wartościami to jakaś wajha niezła jest.
Faktura przyszła w oryginalnej kopercie eŃki (kolor lilaróż z domieszką wrzosu) na druku noszącym wszelkie cechy oryginału tj. kod kreskowy abonenta, logo eŃki, nr abonenta, z załączonym drukiem przekazu na nowowygenerowaną kwotę salda.
Załącznik nie jest już aż tak "oryginalny". Posiada logo, dane rejestrowe eŃki, a w podpisie "Telewizja nowej generacji n".
Nr konta na poleceniu przelewu jest nr konta eŃki, to tak dla rozwiania wszelkich wątpliwości.



No Ola chyba niezupełnie, w Twoim linku też jest jasno napisane, ze nabywca note a sprzedawca fakture korygującą. Mnie to wpienia jak nie wiem bo bezproblemowo było by wystawic notke jak się zauwazy błąd a nie można, musi byc faktura. Choć wiem, że czasem tez wystawca faktury wystawia note bo niedawno tak dostałam, ale jest to niezgodne z przepisami.



faktura i faktura korygujące to dwa osobne dokumenty, wprowadzając fakturę korygującą nie możesz nic zmieniać na dokumencie oryginalnym (oprócz pól 'pomocniczych', np. oznaczyć, że do danej faktury istnieje faktura korygująca).
Osobiście to bym rozszerzył tabele faktury i pozycji na zamówieniu tak, aby zawierały także dane potrzebne do faktury korygującej oraz dodał pole 'typ' aby odróżnić je od siebie - łatwiej będzie wtedy robić np. sumowanie obrotów.

Przy okazji, widzę, że masz połączenie z danymi klientów poprzez customers_id - co zamierzasz zrobisz jeśli po wystawieniu faktury dane klienta ulegną zmianie (np. zmieni się adres), a ktoś będzie chciał wydrukować 'starą' fakturę, np. w celu wystawienia duplikatu?
Pytam bo sam się nad tym ostatnio zastanawiałem
http://forum.php.pl/index.php?showtopic=14...mp;#entry744708



moim zdaniem teraz wygląda całkiem nieźle,
można by dodać jeszcze jakieś szczegóły, np. id_faktury_korygowanej do tablicy faktur aby mieć możliwość śledzenia która korekta jest do jakiej faktury (kiedyś w jednej firmie widziałem fakturę, do której było 5 faktur korygujących czyli była korekta korekty itd), ale to zależy czy chcesz mieć taką funkcjonalność.
Jeszcze taka uwaga - jeśli będziesz potrzebował jakichś sumowań (np. ile sprzedano towarów w danych okresie), to warto od razu zastanowić się jaki wpływ na to będą miały faktury korygujące, np. takie wyrażenie

sum(ilosc) from pozycje_faktury;

zadziała prawidłowo bez faktur korygujących, ale z fakturami korygującymi już niekoniecznie. Ja to rozwiązuje w ten sposób, że w przypadku faktur korygujących do kolumny ilość wpisuję różnicę pomiędzy tym ile powinno być a ile było.
Przykład (tabela pozycje_faktury):

ilosc ile_bylo ile_powinno_byc
20 NULL NULL // zwykła faktura
-5 20 15 // faktura korygująca

teraz sumowanie działa prawidłowo - faktycznie sprzedano 15 szt.




według manuala opcja CASCADE, powinna dzialac tak ze jezeli usune FV, usunie się klient. Dlaczego tak nei jest?
Chyba nie doczytałeś dokładnie. To działa od tabeli "podrzędnej" w twoim przypadku tabeli klientów do "nadrzędnej" czyli faktury. Więc poprawne działanie opcji CASCADE jest takie, że jeżeli usuniesz klienta zostanie usunięta faktura, nie odwrotnie


Jaka opcja jest na to ze jezeli faktura ma id klienta 1, to nie mozna klienta o takim id usunac z bazy?
ON DELETE RESTRICT

edit

Tak na marginesie powinieneś zainteresować się prawnymi aspektami przechowywania faktur, a to dosyć obszerna dziedzina. Należałoby wziąć pod uwagę różne ograniczenia z tego wynikające, np.:
- nie można edytować faktury, można co najwyżej wystawić fakturę korygującą
- dane wprowadzone do faktury nie mogą ulec zmianie, tzn., że w przypadku np. zmiany adresu klienta na fakturze wystawionej przed zmianą musi pozostać stary adres
- i wiele, wiele innych.




Nie wiem, jak Wy, ale ja przeczytałem JEDYNIE informację, że kanały "wejdą" do pakietu hity filmowe. O tym, że "wejdą" bezpłatnie nikt nie napisał w oficjalnym komunikacie. Zatem nie wiem skąd to przypuszczenie, że pakiet nadal będzie kosztował 16 zł??? Jak znam eŃkę (a trochę znam) to nie odpuści sobie możliwości podwyższenia opłat.

PS. Czy ktoś z forumowiczów eŃkowiczów dostał dokument, który nazywa się Faktura VAT [beeep]likat. Ja dostałem. Trochę się zdziwiłem, bo żadnego [beeep]likatu nie zamawiałem. Sprawa wyjaśniła się z treści załącznika. Wynika z niego, że podstawą wystawienia [beeep]likatu, było to, że w oryginale nastąpił błąd, polegający na niewłaściwie naliczonym saldzie. Sprawdziłem i okazało się, że saldo "urosło" mi o 20 zł (chodzi oczywiście o moje rzekome zadłużenie).
Znowu czeka mnie ciekawa droga przez reklamację - to już czwarta w ciągu 9 miesięcy. eŃce chyba nigdy nie wyczerpią się pomysły na wyłudzenie pieniędzy od abonenta.



To bardzo dziwna rzecz, bo w wyżej opisywanej sytuacji powinieneś dostać fakturę korygującą, a nie [beeep]likat. [beeep]likat, jak sama nazwa wskazuje, stanowi kolejną wierną kopię pierwotnego oryginału, który na ten przykład zaginął odbiorcy i o jego wydanie wystąpił. Więc coś tu jest nie tak....



Fakturę wystawioną przez przedsiębiorcę pod wpływem błędu, można wyłącznie skorygowana. Podarcie faktury, która została wysłana do klienta jest niedopuszczalne i sankcjonowane. Anulować fakturę można jedynie w sytuacji, gdy nie została ona wysłana do odbiorcy, a zatem nie została wprowadzona do obrotu prawnego. W sytuacji, gdy podatnik wyśle fakturę do kontrahenta(np zawiera błędy), tylko odeśle wystawcy, faktura została wprowadzona do obrotu i można ją tylko skorygować. Pamiętać należy, że aby pomniejszyć VAT z faktury korygującej musi być ona podpisana przez odbiorcę. Warto więc rozmawiać z klientem,aby zechciał przyjąć pierwoną błędną fakturę i fakturę korektę.




Dokładnie dzień przed tym jak dostałem maila z wypowiedzeniem przeniosłem serwis który generował to 'duże' obiążenie na inny hosting. Zaraz po otrzymaniu maila dzwoniłem i pisałem do home. Efekt: żaden, konto i tak mi zamkneli....
Ja wygadałem sobie kilka tygodni opóźnienia, ale i tak się wynoszę. Nie mam zamiaru współpracować z firmą, która w ten sposób traktuje klientów.

Moje ogólne doświadczenia z home.pl: dobry support i stabilność systemów, cena wysoka (ale coś za coś). Temat przeciążania maszyn i podejście do tych klientów do strony PR - FATALNE niestety. Dużo stracili w oczach właśnie tych klientów, którzy ich polecali jako solidnego partnera. Generalnie odniosłem wrażenie, że chcą się po prostu pozbyć kłopotu, niezależnie od tego jakie będą konsekwencje.
Tutaj zgadzam się jak najbardziej. Ale im dłużej się nad tym zastanawiam (siedzę sobie teraz nad fakturą korygującą), tym bardziej dochodzę wniosku, że sprawa nadaje się do zgłoszenia do UOKiK'u. Bo dla mnie jest to wymuszanie rezygnacji z opłaconej usługi, pod pretekstem niespełniania warunków zawarcia usługi, które to były nieprecyzyjnie określone przez usługodawcę i ciągle nie są doprecyzowane. A da się to zrobić, co widać po aktualnej ofercie KEI. Ale o tym jeszcze sobie porozmawiam z panem konsultantem.

Robert



Ma ktoś może pod ręką formularz w excelu faktury vat krygującej?

Ewentualnie może wskażecie jakiś prosty darmowy program do wystawienia korekty. Po mału k..... dostaje - muszę skorygować jedną fakturę, mój program (darmowa, pociwa Fakturka 1.03) nie ma korekty, a inne znane mi programy robią problemy, bo nie chcą wystawić jednej ręcznie wprowadzonej korekty!




Winę ponosi UKE.
wine ponosi tpsa za niedopracowane plany!
szczytem naduzycia jest chociazby nie podniesienie predkosci uzytkownikom neo 640 (bodajze neo+) - to ewidentny brak uczciwosci - nie mozna tak dyskryminowac czesci uzytkownikow za to ze sa oni niewygodni dla tepsy.

poza tym to sa swiete slowa (i niech zawsze pozostaja w waszej glowie):

"Telekomunikacja Polska broniąc swojej monopolistycznej pozycji próbuje z różnym skutkiem spowolnić wdrażanie wielu decyzji urzędu (UKE - przyp. aut.)."

jest to tak oczywiste, logiczne i bezsporne ze czasami dziwie sie jak mozna tego nie dostrzegac... a monopolistyczna pozycja tpsa NIGDY na dluzsza mete nie bedzie korzystna dla abonentow!

p.s.
najnowsza wiadomosc ;)
moja dziewczyna przepisala numer na siebie (od siostry) 25 grudnia. zostala poinformowana za automatycznie i natychmiastowo jest likwidowana usluga neostrady. dzisiaj jej siostra dostaje rachunek z oplata za telefon ktorego juz nie jest wlascicielem i za neostrade ktora juz 26 grudnia przestala dzialac! dzwonie wiec we dwie pod 9393 a tam koles twierdzi uparcie ze jest miesieczny okres wypowiedzenia. dopiero drugi telefon do kogos innego potwierdza ze nie moze byc zadnych oplat i ze wkrotce zostanie wyslana faktura korygujaca....
nadal twierdze ze ta firma nie funkcjonuje tak sprawnie jak inne... a tlumaczenie iloscia uzytkownikow jest smieszne



Sprawa jest prosta...jeśli Ci pokażą protokół wymiany wystawiony przez hurtownię to oki...jeśli nie tzn. że była faktura korygująca :E


Edit
I nie daj sobie wmówić że nie dostali żadnego dokumentu!!!
Ten post był edytowany przez krzysiak dnia: 06 Listopad 2008 - 20:00



Zaraz sie powiesze.

Historii ciag dalszy :/

Odeslalem paczke do tych partaczy w zeszly czwartek.
Bez slowa wyjasnienia w piatek rano dotarla do mnie mejlem faktura korygujaca (ujemna)
No to sie ucieszylem, ze w takim razie zaakceptowali zwrot i w poniedzialek powinienem miec na koncie kase.
Odpowiedzialem na ich mejla z pytaniem co dalej ew kiedy kasa. Cisza. W poniedzialek ponowilem pytanie. Cisza.
W koncu wyslalem mejla do jakiegos innego pracownika, ktory mi tam wczesniej cos pisal, a ten pisze ze fakture musze odeslac podpisana i dopiero wtedy mi przelew zrobia, bo to jest dla nich dowod ze zwrocilem towar. No kuuuu*****a! Przeciez towar dostali to nie jest dowod na to ze im go odeslalem? :D :D :D
Wy tu ogarniacie temat widze, jak to jest prawnie?



Dostałem dzisiaj rano odpowiedź:

Witam, Zgodnie z naszym regulaminem i obowiązującymi przepisami Klientowi przysługuje możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni od daty otrzymania towaru.- punkt 16 naszego regulaminu. Nie dotyczy to zakupów na firmę i sprzedaży ratalnej. W przypadku chęci skorzystania z wyżej określonego prawa zwrotu, towar należy odesłać na własny koszt na adres: Magazyn Agito Prologis Park, ul. Niedźwiedziniec 10b, 41-500 Chorzów, SERWIS AGITO. Do takiej przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki sklep ma zwrócić zapłatę. Agito.pl w ciągu 2 dni roboczych dokonuje sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymagania określone regulaminem, zostaje wystawiona faktura korygująca. Kopię wysyłamy do Klienta drogą elektroniczną. Klient powinien odesłać podpisaną kopię faktury korygującej, a po otrzymaniu jej, w ciągu 7 dni roboczych, Sklep dokonuje zwrotu pieniędzy na konto Klienta. Gwarancja, oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Dlatego zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie.

I mam pytania:
1. Czyli rozumiem, że numer RMA nie jest potrzebny?
2. Teraz jak wygląda sprawa z UPS? Ja muszę jechać do najbliższej bazy UPS i stamtąd wysłać paczkę, czy to jest na zasadzie ja zamawiam kuriera do domu, wypełniam coś i płacę mu, a on już dalej zajmuję się przesyłką? Pytam bo nie mogę zarejestrować się na ich stronie.




Angela to konto Andżeliki. Rozmawiałem z nią przedwczoraj i mówiła, że faktura korygująca jest wysłana. Z tego, co wiem, bardzo jej przykro, że zaistniała taka sytuacja. Na pewno Andżelika wypowie się jeszcze w tym wątku. Dzięki :thumbup:



czy komuś już przytrafił się błąd:

"Błąd wykonania
Wartość indeksu: 2 przekracza dopuszczalny rozmiar
plik: Faktura VAT korygująca I
linia: 479"

Mi się ten błąd zdażył przy drukowaniu.

Co robić aby wydrukować fakturę



Witam! Od tygodnia używam symfonii handel w pracy. Mam własnie problem z fakturą korygującą. Mianowicie chodzi o to, że wystawiłem korektę do faktury tak jak to wyżej jest napisane (tylko tyle że korygowałem towar). Korekta wyszła dobrze ale problemem jest to,że artykuł nie wrócił mi na stan magazynu a po drugie jak odpalam program to wyskakuje komunikat "po terminie" i tam jest właśnie ta korekta dodam że była ona gotówkowa. Czy spotkał sie ktoś z czymś takim? Z góry dzieki za pomoc pozdrawiam.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl