Live For Speed by Michal 011093
Witam wszystkich grupowiczów!
Tak latając sobie po grupie zauważyłem że sporo osób ma kłopoty z wyborem
opon. Chciałbym Polecic wszystkim nie zdecydowanym letnie opony Goodyear
Eagle Ventura.Pracuje w firmie ( nie jest to żaden przedstawiciel Goodyeara)
gdzie jest sporo samochodów ( Astry i Laguny) i miałem okazje pojeździć na
Michelinach MXT, Pirelkach ( nie pamiętam numeru) , Continentalach i właśnie
Goodyearach. Te ostatnie w modelu Eagle Ventura są naprawde NIESAMOWITE!.
Róznią sie od pozostałych rewelacyjną przyczepnościa , zwłaszcza na mokrej
nawierzchni, kapitalnym trzymaniem na zakretach ( a zapewniam że ich nie
oszczędzałem) no i co jest też ważne sa ciche.Pewnie na te wszystkie zalety
ma wpływ fakt iż Eagle Ventura są oponami kierunkowymi.Naprawdę polecam!!.
Przy okazji chciałbym zwrócić uwage wszystkich na zimowe gumy Goodyeara
Ultra Grip 5. Są naprawde kapialne . W przeciwienstwie do Michelinów tez są
kierunkowe. Przejeździłem na zimowych Goodyearach 3 sezony ( choć na
Michelinach też śmigałem) i jeśli miałbym komuś polecić zimówki to goodearki
mają kupę plusów.
A tak przy okazji sugeruję opny zimowę rozmiar mniejsze od fabrycznie
zakładanych letnich. Wiem że samochód nie wygląda tak bajerancko jak na
szerokich kapciach ale o niebo lepiej trzyma się nawierzchni ( breja albo
ubity śnieg) .
Pozdrawim wszyskich i niech szerokie drogi będą z wami!
Krzysiek
bbm@polbox.com
Witam
W ksiazce obslugi Vectry (wszystkie modele) jest napisane tak:
"W odniesieniu do samochodow z silnikami [tu wymienione wszystkie, poza 2.0
16V oraz 2.5 V6 24V] obowiazuje zasada:
W przypadku zastosowania opon o innych wielkosciach niz montowane fabrycznie
(takze zimowych) trzeba od nowa zaprogramowac elektroniczny predkosciomierz
(...)"
No, i to byloby logiczne. Ale jak jest w przypadku np. 2.5 V6 - nie trzeba?
A skoro nie trzeba, to jak u licha predkoscimomierz sie sam ma
"przeprgramowac"? Jedynym przecie sposobem odniesienia (jak mi sie zdaje) sa
obroty (silnik-przekladnia-kola). Wiec jak sie zmieni rozmiar kol, to msi
klamac! Rurka Pitot'a jak w samolocie, czy ki daibel?
Jak pytam w ASO, to wielkie oczy robia...Moze wy Wiecie?
Piotr
Wytężywszy szare komórki, Olo wygenerował(a) następującą porcję bitów:
Proszę o poradę. Od niedawna jestem właścicielem samochodu (pierwszy w
rodzinie) - mazda 323'98, samochód ma obecnie opony letnie 185/65/R14, a
chciałbym zakupić zimowe. I tu się zaczyna mój problem: wybrałem sobie
opony Dębicy Frigo 2, ale nie mam zielonego pojęcia jaki mają mieć
rozmiar, czy taki sam jak letnie, czy też powinny być w innym rozmiarze.
Jeśli inny to jaki powinien być.
Są dwie szkoły, falenicka i otwocka :)
Ja zakładam w rozmiarze fabrycznym, z indeksem nośności przewidzianym przez
producenta (koniecznie) i z indeksem prędkości zgodnym z letnimi lub o
jeden stopień niżej (Opony z indeksem V są koszmarnie drogie, a zimą raczej
tak szybko się nie jeździ)
Kuba napisał(a):
Wytężywszy szare komórki, Tomasz Pyra wygenerował(a) następującą porcję
bitów:
Mało który dealer/importer daje taką swobodę wyboru przy zakupie. Chyba, że
ktoś sobie dobiera alufelgi *zamiast* fabrycznych kół.
No nie wiem... Moje doświadczenia są takie że zazwyczaj dealer proponuje
jakieś inne opony w rozmiarach dopuszczonych przez producenta.
Jaka to marka/dealer, bo *zazwyczaj* jest dokładnie na odwrót?
Wynika to z tego, że samochody z fabryki wyjeżdżają już "obute" w tzw.
opony OEM, czyli "pierwszego montażu", w typowym dla modelu i wersji
rozmiarze. Wybór u dealera polega przeważnie na dokupieniu dodatkowego
kompletu kół.
A to już co dealer robi z tymi oponami to nie wiem - może nimi też handluje.
W każdym razie praktyka że w zależności od wersji wyposażenia (już nie
mówiąc o wersji silnika) są różne szerokości opon (często też różne
wielkości felg) to chyba norma.
"Tomasz Cenian" <a@bb.cc.dd wrote in message
Wymieniłem dzisiaj oponki na letnie: fabryczne Bridgestone Turanza
er300 z kierunkowym bieżnikiem, 205/55/R16.
Ale to śmiesznie jeździ. Mała dziurka, nierówność drogi, jakaś nie daj
boże koleina... i kierownica sama leci! Trzeba czasem mocno ją
przytrzymać żeby samochód nie wykonał nagłego skrętu.. Do teraz
jeździłem na zimowych fuldach o tym samym rozmiarze i to jakieś takie
wrażliwe nie było...
Nie na polskie drogi niestety te opony, ale przynajmniej jest
śmiesznie :)
Śmiesznie to się jeździło na potenzie s03 - jak Pete napisał. Choć z
drugiej strony można to polubić i się przyzwyczaić ;-)
Ja właśnie opchnąłem komplet prawie nowych Continental SportContact2
225/45/r17 i zamówiłem Turanze 205/55/R16 index V . Chciałem całkiem
komfortową oponę która jako tako się prowadzi. W porównaniu z tymi
Conti to i tak pewnie będzie luksus ;-) No ale zobaczymy jak się spisze.
Jutro ma być kurier... Zamontuje, pojeżdżę i dam znać ;-)