Live For Speed by Michal 011093

Koncern Fiat chce przenieść do Włoch produkcję nowej wersji modelu Panda, który dotąd powstawał wyłącznie w Tychach. Siódmy, najlepiej sprzedający się samochód w Europie zostanie zastąpiony niszowym modelem Lancia Ypsylon.
Plan przeniesienia produkcji nowej wersji Pandy z polskich zakładów w Tychach do fabryki w Pomigliano d'Arco zapowiedział wczoraj szef Fiata Sergio Marchionne. Przenosząc produkcję nowej wersji Pandy pod Neapol, Fiat spełni życzenie włoskich polityków. Na pocieszenie tyskie zakłady mają przejąć produkcję znacznie mniej popularnego auta - Lancia Ypsilon.

Decyzja włoskich władz koncernu jest o tyle zastanawiająca, że tyskie zakłady Fiata znane są z najwyższej jakości produktów, w całym koncernie. Jakie mogą być powody takiej decyzji? Oficjalnie nic się na razie nie mówi. Wszystko wyjaśniają jednak liczby. Średnio w ciągu roku zakłady w Tychach opuszcza 260 tys. Fiatów Panda. Do tego w tym roku zakłady wyprodukują ich aż 300 tys. Dla porównania Lancii produkuje się trzy rzazy mniej.




mieszkam w tychach, jako cel chciałem ustawić adres ulicy Turyńskiej 100 (jest to fabryka Fiata) i niewiem czemu...widzi ulice ale akurat "nr domu" 100 nie znaleziony...
Ciekawa ulica. Automapa widzi jedynie dwa adresy na tej ulicy 7 i 100. Jest tam coś jeszcze prócz fabryki samochodów?



Rzeźniczak dla TVP Info w sprawie fabryki w Tychach

Na samym początku chciałbym zauważyć, że komentuje tą sprawę jako poseł Platformy Obywatelskiej, nie zaś członek rządu odpowiedzialnego za kwestie negocjacji z koncernem Fiata.
Otóż osobiście nie widzę powodów dla których miałyby być podejmowane jakiekolwiek kroki ze strony rządu Premiera Szymańskiego mające na celu "ratowanie" fabryki w Tychach, a to dlatego że ta jako jedna z najwydajniejszych i jednocześnie najtańszych w utrzymaniu w całym koncernie Fiata, jest dla tej firmy zbyt dochodowa aby można było sobie pozwolić na niewykorzystywanie jej potencjału. Jednocześnie chciałem zauważyć, że na chwilę obecną fabryka posiada więcej zamówień aniżeli jest w stanie realizować a ma to związek przede wszystkim z ogromnym sukcesem jaki na rynku - szczególnie w zachodniej Europie - odnosi model 500. Dodatkowo jeszcze przez kilka lat ów zakład zwolniony jest z podatku CIT, co stanowi kolejną zachętę dla FIATA aby czerpać z niego maksymalne korzyści a co za tym idzie produkować jak najwięcej samochodów.
W związku z tym nie rozumiem zamieszania jakie wokół tejże sprawy stara się wytworzyć jeden z polityków Sojuszu. Bądźmy szczerzy, zakład nie potrzebuje szczególnego lobbingu ze strony rządu, gdyż jego pracownicy swoją doskonałą pracą stanowią sami w sobie gwarancje swoich miejsc pracy.



Pierwsze zdjęcia Fiata 500!

Produkowany w Tychach Fiat 500 z 3-drzwiowym nadwoziem ma długość 355 cm, szerokość 165 cm i wysokość 149 cm, a jego rozstaw osi wynosi 230 cm. Jest więc wymiarami zbliżony do Kii Picanto i Fiata Pandy, z którego zapożyczono płytę podłogową.

Samochód oferowany będzie z trzema silnikami: turbodoładowanym dieslem 1,3 l o mocy 75 KM oraz dwoma benzynowymi 1,2 l/69 KM i 1,4 l/100 KM. Będą one współpracowały z 5- lub 6-stopniową przekładnią mechaniczną.

W tym roku tyską fabrykę Fiata ma opuścić ok. 58 tys. sztuk Fiata 500.

Pierwszy Fiat 500 (na zdjęciu poniżej), produkowany w latach 1957- 1977 zmotoryzował Włochy. Pojazd miał 3 m długości i napędzany był umieszczonym z tyłu, 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM. Wszystkich odmian Fiatów 500, łącznie z wersją kombi Giardiniera, wyprodukowano 3 678 000 sztuk.

!!!

Niestety auto ma być droższe od Punto bowiem Włosi uznali, iż 500 jest kultowym autem a jak wiadomo bycie cool i trendy musi kosztować

Moim zdaniem - raczej pojazd dla Pań.




RadArek, zapomniałeś o Gliwicach... Tychach i Bielsku-Białej. Jakoś to czyni z nas trzeciego producenta pod względem wyprodukowanych sztuk, w Europie.

Przepraszam za OT



Szanowny kolego zamykając ten mały OT chciałbym się spytać czy to że, jakaś fabryka samochodów czy części samochodowych jest w naszym kraju można mówić że, są to nasze fabryki? Bo jedynym naszym kapitałem w nich jest tylko kadra, która tam pracuje za 1/4 tego co zarabia się za Odrą...A mówimy o naszym przemyśle i o naszych firmach a nie o firmach Japońskich,Niemieckich,Włoskich itp. które mają fabryki w naszym kraju, bo one nie reprezentują nas tylko właścicieli tych firm i kraje skąd te koncerny pochodzą... Bo chyba nie sądzisz że Opla,VW,Fiata na świecie kojarzą z Polską?
pozdrawiam.



CytatPaństwowy chiński koncern motoryzacyjny Jiangling Motors Group Company (JMC) zamierza zbudować w Polsce fabrykę samochodów, dowiedziała się Rzeczpospolita.

Jeśli porozumienie w tej sprawie dojdzie do skutku, to będzie to pierwsza chińska fabryka aut w Europie.

Ze względu na planowaną wielkość produkcji - 400 tys. aut rocznie - inwestycję można porównać do fabryki Fiat Auto Poland w Tychach. Inwestycja Fiata jest warta 1,2 mld dolarów. Eksperci oceniają, że na początek Chińczycy powinni zainwestować nie mniej niż miliard euro.

W przyszłości problemem może się jednak okazać jakość tych samochodów. Na razie produkty chińskiego przemysłu motoryzacyjnego, na ogół skopiowane z wiodących europejskich czy azjatyckich modeli, w dziedzinie jakości ustępują im o klasę. Za to konkurują ceną. Np. sportowy Brilliance BC3 kosztuje 14 tys. euro, terenowy Great Wall Hover - 12 tys. euro, terenowy Landwind - 11 tys. euro, a miejski Chery QQ (wypisz wymaluj Matiz) - 7 tys. euro.

Tyle, że w niemieckim teście zderzeniowym Landwind otrzymał w 2005 roku 0 punktów na 5 możliwych, podaje Rzeczpospolita, tą informacją raczej zniechęcając ewentualnych amatorów przejażdżki tym samochodem w terenie.

Jak myślicie czy to dobry pomysł ??
Proszę o wasze opinie

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl