Live For Speed by Michal 011093


Anna_K, a powiedzieli gdzie można znaleźć takowe podanie (wzór)? Co do nowego dowodu osobistego to jest to normalne z uwagi na to że w dniu pare minut temu stare dowody osobiste straciły ważność...

A jeżeli chodzi o ksero dowodu to jest to praktyka nie jednej z polskich firm.


A po co im dowód? ja tylko chce opłacić usługe w normalnej cenie czy nie szybciej by było wysłać do mnie fakture proforma która opłacam z informacją o tym że w momencie opłacenia faktury przechodze na warunki standardowe?

A może to chodzi o ty by niepozwolić ludziom przejść na standardowe warunki umowy bo wiadomo że klienci do nich już nie wracają. Każdy który miał z nimi kontakt stara się od nich uciec a oni staraja się za wszelką cenę go utrzymać.



Jeżeli chodzi o tą drugą firmę to niestety jest nią IT Investment Group Polska Sp. z o.o. :/ Współpracowałem z nimi od początku stycznia i pierwsza faktura została opłacona terminowo jednakże faktura proforma za luty już niestety nie... Otrzymałem emaila że faktura została przesłana do opłacenia lecz do dzisiaj nie otrzymałem przelewu. W tym przypadku raczej w grę jak najbardziej będzie obowiązywać umowa słowna.


Nic w takim razie najpierw wyślę wezwanie do zapłaty i zobaczymy czy poskutkuje.

Może ktoś z was ma jakiś gotowy wzór takowego tekstu?



Witam,
mam pytanie dotyczące procedury zakupu broni w Czechach od osoby prywatnej.
Rozumiem, że potrzebuję "uprzednią zgodę przewozową" i teraz chodzi o dokumenty do jej otrzymania. Wiem że w przypadku kupowania w sklepie możemy uzyskać fakturę proforma ale tu nikt mi nie wystawi faktury proforma.

Czy do uzyskania tejże zgody w WPA wystarczy mi adres sprzedającego i numer broni z Czech?
Czy lepiej np wysłać mu wzór naszej umowy kupna sprzedaży aby go wypełnił i mi odesłał podpisaną?
Rozumiem, że w przypadku posiadania "uprzedniej zgody przewozowej wysyłam ją do sprzedającego wraz z oryginałem promesy ?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
Sebastian




czy mógłby mi ktoś wytłumaczyc jaka jest roznica pomiedzy faktura zaliczkową a fakturą pro-forma.
slyszalam sprzeczne informacje na ich temat. czy ktoś z Was moze mi w sposob jasny wytłumaczyc zasady wystawiania jednego i drugiego dokumentu??? z gory dzięki



Różnica między fakturą zaliczkową a fakturą proforma jest zasadnicza.
Faktura proforma nie jest dokumentem księgowym. Nie stwierdza ona momentu sprzedaży ani otrzymanej zaliczki.
Nie można jej więc uznać za dokument rozliczeniowy. Nie wpływa na przychody ani rozchody firmy, nie powoduje zmian w podatku VAT. Z rozliczeniem usługi lub dostawy należy poczekać do czasu wystawienia (otrzymania) właściwej faktury dokumentującej dokonanie transakcji.Proforma jest to dokument wystawiany przed zawarciem transakcji, przesyłana razem z ofertą lub potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do wykonania. Jest on stosowany w przypadku współpracy z firmami, których wypłacalność jest wątpliwa, Dokument ten uwidacznia dane sprzedawcy i ewentualnego Nabywcy towaru bądź usługi, wraz z numerem konta bankowego Sprzedawcy. Wykazana jest nazwa towaru lub usługi oraz jego cena. Na jej podstawie Nabywca dokonuje wpłaty na rachunek bankowy lub w kasie firmy kwoty wykazanej w fakturze. Wówczas Sprzedawca może bezpiecznie przystąpić do transakcji. kwota wpłacona na podstawie faktury proforma jest tzw. zaliczką.

W ciągu siedmiu dni od wpływu na środków pieniężnych na konto lub wpłaty do kasy Sprzedawca obowiązany jest wystawić fakturę zaliczkową. Jest to dokument stwierdzający wpływ środków pieniężnych do firmy. Nie wskazuje on na moment sprzedaży, który jest dniem zakończenia usługi lub wydania towaru. Ustawodawca określił jak ma wyglądać taka faktura, cytuję:
"Faktura stwierdzająca pobranie części lub całości należności przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi powinna zawierać co najmniej:
oznaczenie „FAKTURA VAT" lub "FAKTURA VAT-MP";
imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy;
NIP sprzedawcy i nabywcy;
datę wystawienia i numer kolejny faktury;
kwotę otrzymanej części lub całości należności brutto;
daty i numery poprzednich faktur zaliczkowych (jeżeli je wystawiano) oraz sumę kwot pobranych wcześniej części należności brutto;
stawkę podatku;
kwotę podatku, wyliczoną według wzoru:
ZB x SP
KP = ------------
100 + SP

gdzie:

KP - oznacza kwotę podatku,
ZB - oznacza kwotę pobranej części lub całości należności brutto,
SP - oznacza stawkę podatku;
dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności:
nazwę towaru lub usługi;
cenę netto;
ilość zamówionych towarów;
wartość zamówionych towarów lub usług netto;
stawki podatku;
kwoty podatku;
wartość brutto zamówienia lub umowy;
datę otrzymania części lub całości należności (przedpłaty, zaliczki, zadatku, raty), jeśli nie pokrywa się ona z datą wystawienia faktury."

Otrzymanie zaliczki powoduje powstanie obowiązku podatkowego VAT i wymieniony wyżej obowiązak wystawienia faktury. wpłacona kwota jest kwotą brutto dlatego należy wyliczyć wartość netto i VAT należny.
Wykazaną kwotę należy zaliczyć do przychodów międzyokresowych-przyszłych do momentu gdy sprzedaż zostanie dokonana. W bilansie zaliczki otrzymane wykazuje się w pasywach jako zaliczki otrzymane na dostawy.

Jak widzisz różnica między tymi dokumentami jest ogromna.
Pozdrawiam
b.księgowa




Oczekuję na opis i jaka jest cena

Urządzenie służy do wyrobu brykietów z biomasy (słomy, siana, trawy itp.) i jest ono przeznaczone dla rolników posiadających małe gospodarstwa. Pozwala wprowadzić spore oszczędności w ogrzewaniu własnego domu. Brykiety z biomasy mogą stanowić konkurencję dla innych materiałów opałowych, bowiem ich kaloryczność jest porównywalna z twardym drzewem opałowym.

Co można wykorzystać do robienia brykietów? Doskonale nadaje się słoma, siano, trawa, liście jak również różnego rodzaju chwasty, także z domieszkami obierek z ziemniaków.

Opis - dane techniczne
Zasadniczą częścią RB/1,2 jest podnośnik 20t, umieszczony na samym dole, przymocowany do podstawy konstrukcji. Z częścią czołową, ruchomej części podnośnika styka się końcówka tłoka, umieszczonego w tulei. Tuleja jest na stałe zamocowana do szkieletu konstrukcji, współosiowo z osią podnośnika.
Górna część tulei (jako otwór zasypowy elementów biomasy) jest zamykana osłoną, łączoną za pomocą nakrętki - chwyt "bagnetowy". Na tłoczysku tłoka jest nacięte uzębienie, współpracujące z kołem zębatym, ta "para" służy do wstępnego przesunięcia tłoka - wstępnego zgniecenia elementów biomasy. Urządzenie może pracować również w poziomie, po uprzednim odkręceniu jednego z kątowników i przymocowaniu go w innym miejscu.
Wysokość ~ 60 cm;
powierzchnia podstawy = kwadrat o boku ~20cm;
ciężar ~ 25 kg;
średnica wewnętrzna tulei 5 cm;
długość tulei = ~22cm.
Parametry brykietu to:
średnica - 5 cm
grubość - 3 cm
waga ~ 60g.


Ręczna brykieciarka (wersja za 1100 PLN) może osiągnąć max. wydajność 1,2 do 1,6 kilograma brykietów na godzinę pracy.

Informacje dodatkowe:


Istnieje możliwość zmechanizowania wyrobu brykietów poprzez zastosowanie odpowiednich segmentów:
1. Podajnik ładujący wsad do komory brykietującej
2. Mieszalnik masy wsadu
3. Rozdrabniacz wsadu
4. Urządzenie odbierające gotowe brykiety i przekazujące je do składowania
Do wykonywania brykietów z wiórów i trocin mogą być zamawiane również RB 1.2, ale muszą być one rozbudowane o segment grzewczy.W stosowanej przez nas metodzie jest to konieczne, przy wszystkich RB.
Segment grzewcze do RB 15 i RB 1.2nie będzie kosztowała więcej niż 1000 zł.
Udzielana jest 12 miesięczna gwarancja na oferowaną brykieciarkę.

Informacje dodatkowe, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

Każdy, kto chciałby mieć ręczną brykieciarkę, na której mogłaby wykonywać 15 kg/h powinien przygotować się na zapłacenie około 5000zł, złożyć zamówienie do producenta (czas realizacji do 1 miesiąca). Istnieje również

możliwość zamówienia brykieciarki, której wydajność będzie wynosiła około 30kg/h (cena nieco wyższa), oraz segmentu, który pozwoli wykonywać brykiety z wiórów i trocin.
Brykiety będą znacznie większe:
Dla brykieciarki 15kg/h , parametry brykietu to:
- średnica 8 cm
grubość 15 cm
waga, ~500g
Dla brykieciarki 30kg/h , parametry brykietu to:
- średnica 8 cm
grubość 25 cm
waga, ~ 1200g.
Zalety porównywalne do RB/1,2 , a wydajność znacznie większa wynosząca ~15 kg/h - wydajność taka sama jak przy urządzeniu automatyczno elektronicznym.
Do wykonywania brykietów z wiórów i trocin mogą być zamawiane również RB 1.2, ale muszą być one rozbudowane o segment grzewczy.W stosowanej przez nas metodzie jest to konieczne, przy wszystkich RB.
Segmenty grzewcze do RB 15 i RB 1.2 nie będą kosztowały więcej niż 1000 PLN.

Brykiety zapachowe:
- klienci mogą zbierać odpowiednie zioła, i po ich wysuszeniu robić z nich brykiety.
Pakować je w torby nie przepuszczające wilgoci.
Zastosowanie:
- rożen opalany takimi właśnie brykietami dającymi odpowiedni zapach i smak potrawom w ten sposób przygotowanym.
- kominek, przy spalaniu oprócz ciepła dodatkowe walory zapachowe.

Powyższe informacje poparte fotografiami obrazującymi cykl wyrobu brykietu oraz wzór umowy z producentem przesyłam na @.
Istnieje możliwość zakupu brykieciarki po wpłaceniu pełnej kwoty na konto producenta po otrzymaniu faktury pro forma.



DHL Express inwestuje w Meksyku
DHL Express uruchamia nowoczesny terminal lotniczy w Meksyku i wzmacnia swoją pozycję w Ameryce.
 Uruchomienie jednego z najnowocześniejszych w regionie terminali lotniczych zwiększyło możliwości operacyjne o 300%
 Otwarcie nowego centrum obsługi klienta call center dwukrotnie zwiększyło możliwości obsługi klienta w Meksyku
 Wdrażanie planu inwestycyjnego wzmacnia pozycję lidera w regionie

DHL Express, światowy lider na rynku usług ekspresowych, uruchomił jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie terminali lotniczych w Ameryce Łacińskiej połączony z nowoczesnym centrum obsługi klienta call center. Oba obiekty położone są na międzynarodowym lotnisku w Meksyku (miasto). Celem wartej 6,2 mln USD inwestycji było znaczne zwiększenie możliwości operacyjnych, a wzmocnienie krajowej i międzynarodowej sieci logistycznej DHL Express ułatwi wymianę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, Europą, Ameryką Łacińską oraz resztą świata.

Nowy terminal lotniczy DHL Express, w którym zostały zastosowane zaawansowane technologie i systemy automatyzacji pracy, jest pierwszym tego typu obiektem w Meksyku oraz jedynym, który ma możliwość kontroli wszystkich przychodzących dostaw przy użyciu zaawansowanego systemu rentgenowskiego. Nowe centrum zostało zaprojektowane tak, aby zoptymalizować procesy, co w rezultacie pozwoliło na znaczące zwiększenie możliwości operacyjnych - 100.000 przesyłek miesięcznie, co oznacza 300% wzrost.

Nowe telefoniczne centrum obsługi klientów zapewnia wysoką jakość obsługi. Jako jedno z największych i najbardziej zaawansowanych centrów firmy w Ameryce Łacińskiej, obsługuje ponad 18.000 rozmów dziennie i zapewnia proaktywną usługę śledzenia ponad 40.000 przesyłek. Blisko 93% przychodzących połączeń jest odbieranych w czasie krótszym niż 15 sekund.

„Te dwie ważne inwestycje pozwalają nam odpowiadać szybko i efektywnie na rosnącą aktywność handlową w Meksyku, nie tylko w kraju i sąsiadującym USA, ale również z pozostałą częścią Ameryki Łacińskiej, Europy i Azji” powiedział Luis Eraña, Dyrektor Generalny DHL Express Meksyk. „Ich otwarcie plasuje nas w czołówce tej konkurencyjnej branży i, co najważniejsze, daje solidną podstawę do oferowania naszym klientom najlepszej jakości usług”.

Obecnie DHL Express Meksyk, trzydzieści lat po rozpoczęciu działalności w tym kraju, dzięki międzynarodowej sieci ekspresowej połączony jest praktycznie ze wszystkimi krajami na świecie. Zgodnie z zapowiedzią Johna Mullena, prezesa DHL Express, przez kolejne dwa lata w samej tylko Ameryce Łacińskiej DHL Express zainwestuje 200 mln dolarów. Meksyk odgrywa główną rolę w planach strategicznej ekspansji DHL Express w tym regionie.

Otwarcie nowych obiektów jest częścią, wartego 112 mln USD, pięcioletniego strategicznego planu inwestycyjnego dla Meksyku. Realizowane są także kolejne inwestycje, dzięki którym firma wzmacnia swoją pozycję lidera w regionie. W ostatnim czasie DHL Express zainwestował 4,5 mln USD w budowę nowej sortowni w Panamie, zwiększając tym samym możliwości operacyjne o 250%. Dodatkowo otwarty został nowoczesny terminal lotniczy w Montego Bay na Jamajce.

Meksyk w zasięgu polskich klientów
W Polsce klienci wysyłający przesyłki do Meksyku mogą skorzystać z usługi DHL EXPRESS WORLDWIDE (przed końcem dnia roboczego). Czas doręczenia to 2-4 dni robocze (w zależności od tego, czy przesyłka podlega odprawie celnej). Miasto Meksyk jest także objęte specjalnym serwisem z dostawą na następny dzień roboczy.

Losy przesyłki można śledzić za pośrednictwem systemu track&trace, dostępnego w DHL Contact Center 0801 345 345 oraz na stronie www.dhl.com.pl. Klienci, którzy mają podpisaną umowę z DHL Express, wysyłając przesyłki do Meksyku mogą skorzystać z aplikacji TAS (Trade Automation Service), która pozwala na sprawdzenie przepisów celnych i wzorów dokumentów celnych (np. faktura handlowa/proforma, zezwolenia i inne) oraz obliczenie wysokości cła i podatków dla różnych towarów.
Więcej: www.dhl.com.pl
etransport.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl