Live For Speed by Michal 011093


I tutaj jest mój główny problem:
Gdzie muszę sie udać w celu skuteczneog(!) ich pozyskania?

Skontaktuj się z Agencją Rozwoju Regionalnego w Koninie (www.arrkonin.org.pl)
Jeśli często bywasz w Poznaniu, udaj się do Wojewódzkiego Urzędu Pracy (Ul. Kościelna 37) tam udzielą Tobie szczegółowych informacji o dotacjach i dofinansowaniach projektów inwestycyjnych.
W Gnieźnie niestety nie ma kompetentnych urzędników do udzielania tego typu informacji.
Gdziekolwiek się nie udasz słyszysz tylko "przykro nam, ale fundusz już się wyczerpał"....



dzieki wszystkim za odpowiedzi...
faktycznie moj blad - jak wiele znaczy przecinek :) fotografia studyjna, fotografia sportowa,

szczerze to bardziej jestem przekonany do 40D, jedynym argumentem ktory dla mnie istotny w 5d to pelna klatka... i jak wspomnieliscie obawa jest stara juz konstrukcja... dlatego tez rzucilem temat na forum :)

co do dukatów unijnych to polecam startowanie w projektach ale przez porzadna firme... dlaczego?? otóz moja walka z dotacja trwa juz prawie 1,5 roku podczas gdy sa dobre firmy w ktorych caly proces trwa okolo 3-5 m-cy. U nas skromnie 100 osob zostało oszukanych przez Poznańskiego pośrednika który zwinał 70tys zł po czym odebrano mu projekt bo sobie nie radzili (wszak jak jedna osoba zajmuje sie tak topornym projektem to co sie dziwic), pozniej firma splajtowala czy tam przeniosla sie gdzies i juz mielismy zostac na lodzie z pootwieranymi firmami bez srodkow na inwestycje podczas gdy uderzylismy do telewizji, poszedl program o nas i nagle Agencja Rozwoju Regionalnego "wyciagnela do nas reke" i uruchomila swoj projekt dla naszej 100tki i drugiej 100tki tak samo poszkodowanych z okregu Kalisza...

Projektów unijnych w ktorych mozna ugryzc spore sumy jest wiele, trzeba tylko wiedziec gdzie uderzyc, jak napisac biznes plan i wybrac baaaardzo dobrego posrednika za którego niekiedy bedziemy musieli zaplacic z gory...

polecam dla osob cierpliwych i opanowanych bo z nas wielu po ktorych by sie nie spodziewano juz biegle rzuca miechem w miejscach publicznych ... :)



Zaproszenie na seminarium pt. Outplacement w kryzysie

Termin: 8 czerwca 2010 r. (wtorek), godz. 10:30-16:30
Miejsce: Poznań, Kochtex - biurowiec OMEGA, ul. Dąbrowskiego 79A
Organizator: Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych
Współorganizator: Fundacja Aktywności Lokalnej

Zapraszamy przedstawicieli urzędów pracy, urzędów gmin i powiatów, organizacji pracodawców, związków pracowniczych, agencji zatrudnienia, organizacji pozarządowych, przedstawicieli nauki i biznesu oraz wszystkich pozostałych zainteresowanych problematyką outplacementu.

Podczas seminarium zapoznamy się m.in. z sytuacją na rynku pracy, zwłaszcza w kontekście zwolnień monitorowanych w regionie, źródłami finansowania programów outplacementowych, a także podyskutujemy nt. roli publicznych i niepublicznych służb zatrudnienia.

Wśród zaproszonych prelegentów są m.in.: prof. Józef Orczyk, Beata Rutkowska - Wicedyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu , Robert Grabeł - Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ,przedstawiciele Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia, firm, które zrealizowały programy outplacementowe, powiatowych urzędów pracy.

Seminarium realizowane jest w ramach Programu „Praca w Polsce” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Zachęcamy do zapoznania z relacją z ogólnopolskiego seminariumaprogramu „Praca w Polsce”, które odbyło się 25 marca br. w Warszawie: http://www.bezrobocie.org.pl/x/534945

Więcej informacji nt. outplacementu: http://www.bezrobocie.org.pl/x/235534

Warunki uczestnictwa:
Udział w seminarium jest bezpłatny. Warunkiem udziału jest przesłanie zgłoszenia pocztą elektroniczną na adres: seminarium@fal.org.pl lub faksem 61.6256842.

W zgłoszeniu prosimy podać nazwa instytucji (organizacji, firmy), imię i nazwisko zgłaszanej osoby oraz dane kontaktowe (telefon, e-mail).
Liczba miejsc ograniczona. Zgłoszenia przyjmowane będą do wyczerpania miejsc. W przypadku dużej liczby zgłoszeń, organizator zastrzega sobie prawo przyjęcia jednej osoby z danej instytucji.

Zainteresowani mogą liczyć na zaświadczenie o udziale w seminarium.

Dodatkowych informacji udziela współorganizator seminarium w Poznaniu:
Fundacja Aktywności Lokalnej, tel. 693198715 lub 61.6256845
Osoba wyznaczona do kontaktu z uczestnikami: Monika Świderska



Teresa Lubińska, profesor ekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego i radna miasta Szczecina, została ministrem finansów. Była doradcą Leszka Balcerowicza i promotorem jego doktoratu honoris causa, doradzała też ministrowi finansów w ostatnim rządzie.

40-letni Andrzej Mikosz będzie nowym ministrem skarbu. Ostatnio (od 2002 r.) był dyrektorem praktyki rynków kapitałowych w międzynarodowej kancelarii prawnej Lovells.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbył staż legislacyjny w Kongresie USA. Od 1994 r. ma uprawnienia sędziowskie i radcy prawnego. Zajmuje się głównie zagadnieniami rynków kapitałowych, obrotu giełdowego oraz prawa spółek.

Piotr Woźniak, 49-letni geolog, były wiceprezes Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (1999- 2001), został ministrem gospodarki. W rządzie Jerzego Buzka Woźniak był doradcą premiera ds. infrastruktury. Następnie, w latach 2000-2002 został wiceprezesem PGNiG. Jest autorem wielu artykułów i ekspertyz dotyczących infrastruktury oraz rynku gazu. Był negocjatorem umów importowych na gaz ziemny, zawartych w 2001 r. przez PGNiG z Duńczykami i Norwegami, które zostały zaniechane przez rząd Leszka Millera.

Grażyna Gęsicka, dr socjologii i wiceprezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), obejmie funkcję ministra rozwoju regionalnego. Gęsicka jest znana jako specjalistka w dziedzinie pozyskiwania funduszy unijnych. W ostatniej kampanii parlamentarnej doradzała Platformie Obywatelskiej. Była kandydatką Jana Rokity (PO) na szefa nowego resortu. Uczestniczyła w pracach zespołu zajmującego się wykorzystaniem funduszy UE.


To obsada najważniejszych resortów gospodarczych. Chyba nie trzeba tego komentowac. Dodam jeszcze tylko, że nawet mimo braku koalicji z PO, w rządzie są dwie osoby z ich bezpośredniego otoczenia. To kolejny ukłon PiS-u w ich stronę.



Nowe lotniska są w Polsce potrzebne, szczególnie na ścianie wschodniej, gdzie istnieje tylko jedno - w Rzeszowie. Na rozbudowę sieci lotnisk wydamy w najbliższych latach ok. 1,2 mld euro, z czego około 700 mln euro pochodzić będzie z funduszy europejskich. To sporo, ale nie na tyle, żeby można było tymi pieniędzmi szastać - np. topić ponad 100 mln euro w niepotrzebnym lotnisku koło Kielc.
Według informacji Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, z funduszy unijnych ma być finansowana rozbudowa 8 lotnisk w Polsce. Są to Warszawa, Rzeszów, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Szczecin. W sumie, jak przewidują analitycy PMR Publications, do 2013 roku na modernizację istniejących lotnisk wydanych zostanie ok. 775 milionów euro. Na budowę nowych lotnisk w tym czasie zostanie przeznaczone przynajmniej 425 mln euro. To razem daje 1,2 mld.
Co do nowych lotnisk, to najbardziej pilne jest zbudowanie drugiego lotniska koło Warszawy, które odciążyłoby pękające w szwach Okęcie. Tu prace są najbardziej zaawansowane - udało się rozwiązać problemy własnościowe - Agencja Mienia Wojskowego przekazała - w zamian za udziały w nowym przedsięwzięciu - grunty, których była właścicielem i lotnisko w Modlinie ma ruszyć już na jesieni przyszłego roku.

Szacuje się, że już w ciągu następnego roku może z niego skorzystać prawie milion pasażerów. Kolejną ważną sprawą jest ściana wschodnia.

Jednak spośród tych trzech województw, które zamierzają zainwestować w cywilny port lotniczy, tylko w przypadku Białegostoku nie ma wątpliwości co do jego lokalizacji.

W przypadku Olsztyna rozważane są dwie - albo rozbudowa istniejących Szyman, albo budowa od zera lotniska w okolicach Ostródy i Olsztynka. W Lublinie natomiast długo wahano się pomiędzy budową nowego lotniska w miejscowości Niedźwiada, a rozbudową istniejącego lotniska sportowego w Świdniku.

Władze województwa wybrały w końcu drugi wariant, chociaż plany te może pokrzyżować, a przynajmniej mocno opóźnić fakt, że tereny, które musiałyby zostać włączone do terenu lotniska znalazły się w przesłanym przez organizacje ekologiczne programie Natura 2000 (jest to ta sama lista, z powodu której są problemy z obwodnicą Augustowa).
Zdecydowanie największą krytykę spośród planów budowy nowych lotnisk wzbudza projekt budowy lotniska Obice koło Kielc. To jedna z inwestycji forsowanych przez ministra Przemysława Gosiewskiego. Jak oceniają eksperci, równie absurdalna jak jego najbardziej znany pomysł - peron we Włoszczowie, a przy okazji co najmniej 100 razy droższa.
Ekspert PMR Publications szacuje, że będzie ono kosztowało ok. 500 mln zł. Lotniska w Lublinie, w Białymstoku, Olsztynie muszą powstać, bo to są czarne dziury na mapie lotnisk w Polsce.
"Nowy Przemysł"



Czyli tracimy EMA :!:


Niestety potwierdzają się nasze dzisiejsze informacje. Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair zapowiadają wielkie ciecię w polskiej siatce lotów. Pod nóż trafia aż 14 tras. Dlaczego? "To wina Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP)!" - odpowiada Ryanair.

Lista likwidowanych kierunków:


* z Łodzi do East Midlands, Liverpoolu, Shannon i Sztokholmu (Skavsta);
* z Gdańska do Bristolu, Brukseli (Charleroi) i Liverpoolu;
* z Katowic do Bristolu;
* z Poznania do East Midlands;
* ze Szczecina do Birmingham, Bristolu, Liverpoolu i Londynu (Luton);
* z Wrocławia do Bournemouth.

Najwięcej straci Łódź i Szczecin: aż po cztery trasy. Trzy połączenia straci Gdańsk, a po jednym Katowice, Poznań i Wrocław. Jeszcze w ubiegłym miesiącu wszystkie wymienione przez nas połączenia były dostępne w systemie rezerwacji.

W 2008 roku PAŻP zwiększył o 960% kwotę opłaty terminalowej na lotniskach regionalnych z 93 PLN do 985,34 PLN co doprowadziło do znacznego wzrostu kosztów operacji lotniczych. 1 stycznia kwota ta została obniżona do 888,71 zł.

-Wspomniane trasy nie są dostępne w rozkładzie letnim z powodu wzrostu opłat nawigacyjnych w Polsce, które wzrosły o blisko 1000%. Ryanair nie może zaakceptować tych kosztów, a jednocześnie oferować najniższych cen jak i braku opłaty paliwowej. Podniesienie opłat przez PANSA doprowadzi do spadku o pół miliona pasażerów przewożonych przez Ryanair do / z Polski w roku bieżącym, oraz utratą około 500 miejsc pracy jak i stratą 55 mln euro przychodu dla polskiej gospodarki - mówi Daniel de Carvalho rzecznik linii Ryanair.

Ryanair jest gotowy do wykonywania operacji na wspomnianych trasach pod warunkiem iż PANSA obniży opłatę terminalową.

Przykładowo opłata terminalowa na Łotwie wynosi 29 euro, we Włoszech 53, w Danii i Chorwacji 147, zaś w Polsce ponad 200!


- Wysokość opłaty terminalowej pobierana przez PAŻP jest absurdalna. Proponuję jeszcze nałożenie na każdą linię lotniczą specjalnego podatku na wieczną budowę autostrad, stałą modernizację kolei i załatania dziur w budżetach tych wszystkich firm i instytucji publicznych, które mogą w jakikolwiek sposób ograniczyć rozwój lotnictwa komunikacyjnego w tym kraju. Wówczas do Londynu będziemy znowu jeździć 24h autobusem, a po kraju wyłącznie samochodem po dziurawych drogach albo pociągiem "z rezerwacją bez wskazania miejsca"..... minimum 8 godzin - ironizuje Ireneusz Dylczyk z Jet Air.



Paweł Cybulak

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl