Live For Speed by Michal 011093

On 2006-07-26, marek <lukaszpem@poczta.onet.pl> wrote:[color=blue]
> czesc,
> mam mozliwosc podjecia pracy w stolicy za ok 4k zl
> Jak sie ma to wynagrodzenie jakosci zycia w stolicy?[/color]

Na reke czy brutto?
[color=blue]
> jakie sa ceny wynajmu kawalerki/zycia we dwoje w warszawie(Bemowo,warszawa wlochy?
> widzialem oferte mieszkania na mokotowie za 1300 59m2
> bez dodatkowych oplat... - to typowa cena, czy okazja?[/color]

To typowa cena ktora ma cie sklonic do zadzwonienia do agencji
nieruchomosci. Jak sie juz dodzwonisz to sie okazuje ze oferta dawno nie
aktualna, ale za to maja inne - drozsze.

Za 1300 to wynajmiesz kawalerke wielkosci 30-35 metrow.



Portal Bemowa/Rzepa napisał/a:

http://www.bemowa.pl/portal/news.php?id=301
Hotele na Łosiowych Błotach?
Teren pomiędzy dwoma rezerwatami Łosiowe Błota (była baza wojskowa) został wykupiony przez prywatnego inwestora. Nowy właściciel chce zmienić przeznaczenie tego obszaru na budowlane i wykorzystać do celów komercyjnych.
W jaki sposób pewien deweloper wszedł w posiadanie 20-hektarowej działki z bunkrami, ogrodzonej drutem kolczastym – nie wiadomo. Zostało to załatwione tak, że nawet władze Gminy Stare Babice, na terenie której leży ów obszar, zostały postawione przed faktem dokonanym.
Wszystko zaczęło się wówczas, kiedy wydzieloną strefą powojskową na obszarze Lasu Bemowskiego zaczęła się interesować Wojskowa Agencja Mieszkaniowa. WAM chciała uzyskać ten teren od Agencji Mienia Wojskowego i przeznaczyć go pod budowę wojskowego osiedla mieszkalnego, jednak Rada Gminy Stare Babice uchwałą z dnia 24 kwietnia 2003 negatywnie zaopiniowała propozycję zmiany przeznaczenia gruntu.
25 listopada 2004r nastąpiło przekazanie działki przez Agencję Mienia Wojskowego spółce z o.o. „Ramwar”, według dziennika „Rzeczpospolita”, związanej z wojskiem1).
Bardzo szybko, bo już 12 grudnia 2004 spółka „Ramwar” sprzedała tę nieruchomość prywatnemu inwestorowi z pominięciem otwartego trybu przetargowego, który musiałaby zachować AMW.
Podczas spotkania w sprawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Stare Babice, 3 kwietnia 2006r był obecny nowy właściciel tego terenu, który przedstawił się jako Marian Okręglicki. Inwestor żąda zmiany klasyfikacji swojej działki z terenu leśnego na teren budowlany. To pozwoliłoby mu rozpocząć inwestycję, którą określa jako mieszkalno – rekreacyjną (w praktyce najprawdopodobniej osiedle mieszkaniowe lub kompleks hotelowy).
Mieszkańcy Babic byli zbulwersowani zachowaniem właściciela i jego pełnomocników. Władze gminy nie zgadzają się na zmianę.
Plan zagospodarowania przestrzennego dla województwa mazowieckiego zakłada spójność obszarów chronionych, a wspomnieć należy, że teren, który wszedł w posiadanie pana Okręglickiego, leży pomiędzy dwoma rezerwatami przyrody. Jeżeli nowy właściciel zdoła przeforsować zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego, już wkrótce obszar, który powinien zostać przywrócony do stanu naturalnego i spełniać rolę „zielonych płuc” dla okolicy, może zamienić się w plac budowy.
Czy leżące na terenie Bemowa tereny Fortu Radiowo czeka w przyszłości podobny los?
Zupełnie niezrozumiałe są działania Agencji Mienia Wojskowego, która pozbywa się lekką ręką i w niejasnych okolicznościach terenu wydzielonego w Lesie Bemowskim, a nie wystawia na sprzedaż niszczejącego, zabytkowego Fortu Radiowo (w takich sytuacjach bowiem prawo pierwokupu mają samorządy terytorialne, na terenie których znajduje się nieruchomość).
Co ma na celu takie postępowanie AMW? Ile jeszcze Fort Radiowo musi czekać na rewitalizację i zagospodarowanie i kto się tym zajmie?
-----
1) „Rzeczpospolita”, środa 16 marca 2005, „W co inwestowała agencja”.



Tanie linie mogą być jeszcze tańsze
  Cytat:
Tanie linie mogą być jeszcze tańsze

Puls Biznesu 27-02-2006 , ostatnia aktualizacja 28-02-2006 13:15

Uwaga, przewoźnicy! Polskie niebo może okazać się dla was tańsze. Dzięki noweli przygotowanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).

Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) zaproponował zmiany do ustawy Prawo lotnicze. Rynek przewozów przeszedł w ostatnich dwóch latach rewolucyjne zmiany, czas więc dostosować przepisy. Jedną ze zmian ma być dostosowanie opłat nawigacyjnych do międzynarodowych przepisów i utworzenie katalogu lotów zwolnionych z tego typu opłat.

- Trzeba przeprowadzić symulację, która pozwoli określić, z jakimi obciążeniami dla skarbu państwa wiązałaby się refundacja kosztów lotów zwolnionych, a to będzie warunek wstępny do określenia pełnego katalogu - wyjaśnia Adam Borkowski, rzecznik ULC.

W Polsce opłaty te pobiera Agencja Ruchu Lotniczego (ARL).

- Są one rażąco wysokie w stosunku do sąsiednich obszarów. Na tyle wysokie, że Polska jest omijana przez ruch północ-południe i np. Skandynawowie wolą latać przez Niemcy - mówi Andrzej Synal, pilot LOT.

Rozwiązaniem może być oczekiwane usamodzielnienie ARL, obecnie działającej w strukturach PPL.

- Wtedy jednak mimo wszystko należałoby utrzymać nad nią kontrolę państwa. Przykład szwajcarski pokazuje, że prywatyzacja prowadzi do presji na redukcję kosztów, co odbija się na jakości - dodaje Andrzej Synal.

W obronie lotnisk

Kolejną propozycją jest zniesienie monopolu Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW) na świadczenie tzw. usług meteo, czyli dostarczanie danych meteorologicznych.

- Z punktu widzenia konkurencji powinno być co najmniej dwóch dostawców. Jednak obecnie infrastruktura pomiarowa w Polsce należy całkowicie do IMGW, więc wszystkie podmioty przetwarzające dane i tak muszą z niej korzystać - mówi Andrzej Synal.

ULC chce także zabezpieczyć interesy państwa w zakresie nieruchomości lotniskowych.

- Utrudni to likwidowanie lotnisk i przeznaczanie nieruchomości na inne cele, np. handlowe. Dziś prawo lotnicze daje taką ochronę tylko lotniskom międzynarodowym, które miały taki status w momencie wejścia w życie ustawy - tłumaczy Adam Borkowski.

Nieruchomości lotniskowe są zwykle w atrakcyjnym punkcie i mają dobrą infrastrukturę dojazdową, więc kuszą, by przeznaczyć je np. dla deweloperów czy handlowców. Tak też było w Zegrzu Pomorskim.

- W momencie gdy lotnisko przechodziło w cywilne ręce, pojawiały się pomysły, żeby teren podzielić i zagospodarować na działalność komercyjną, ale samorząd zdecydowanie dąży do utrzymania i uruchomienia lotniska - mówi Grzegorz Śliżewski, rzecznik prezydenta miasta Koszalina.

Wiele lotnisk, w tym warszawskie Bemowo, także broni się przed podobnymi zakusami.

Dla tras krajowych

Nowe przepisy precyzowałyby również dofinansowanie "tras użyteczności publicznej" z samorządowej kasy, także z inicjatywy prezesa ULC. Pozwoliłoby to np. na uruchamianie tras krajowych nieopłacalnych dla samego przewoźnika.

- Jest to procedura zgodna z unijnym prawem, która w drodze przetargu pozwala wybrać przewoźnika obsługującego trasę przez dwa lata z dotacją - wyjaśnia Andrzej Synal.

ULC zamierza także obniżyć minimalne sumy ubezpieczenia dla niehandlowej eksploatacji małych statków powietrznych.

- Dotychczas minimalna suma wynosi 250 tys. SDR (jednostka MFW - w przeliczeniu około 1,1 mln zł). Dla niehandlowej eksploatacji małych statków powietrznych proponujemy 100 tys. SDR (około 455 tys. zł), zgodnie z możliwością przewidzianą w przepisach unijnych - mówi Adam Borkowski.

- Szkoda, że tak późno, bo tego typu regulacje ewidentnie hamują rozwój mniejszego lotnictwa - dodaje Andrzej Synal.

Zmiany mają wejść w życie na mocy dwóch nowelizacji. W ramach tzw. ustawy horyzontalnej, która ma być rozpatrzona przez Radę Ministrów w końcu maja, oraz nowelizacji krajowej, która powinna być sfinalizowana w październiku.


źródło: http://bi.gazeta.pl/img/pb_logo.gif

Dobra wiadomosc, o rezultatach dowiemy sie juz wkrotce.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl