Live For Speed by Michal 011093

Nie miałeś jakiejś promocji, która się skończyła ? Może brałeś pakiet bezpieczeństwa ?
Nie zmieniałeś pakietów na szybszy ?

Zaloguj się do elektronicznej faktury, może tam się dowiesz coś więcej ? Zawsze pozostaje telefon do UPC.
Jeżeli chodzi o rachunki to u mnie jest normalnie ...
Ten post był edytowany przez baster dnia: 15 Listopad 2009 - 20:15



Witam

Mam internet i tv w upc za 59zl od listopada.
Chcialem zaplacic za internet jednak gdy sie zaloguje to w dziale "faktury", nie mam NIC, a chyba powinienem miec jakas fakturke, bo co mam niby wpisac w tytule przelewu itd?
W dziale "Dane klienta" w sekcji: "informacje o platnosciach" mam "do zaplaty: 139,14zl" (czyli naliczenie za 2 miesiace + aktywacje uslugi), a nizej "Pierwsza faktura nie zostala jeszcze wystawiona".

Co mam zrobic?

Pilnie prosze o pomoc, pozdrawiam.



Ja dostaję noralnie papierowe, od zawsze tak było i nikt nie robił mi żadnych trudności ani nie starał się wyłudzić z tego powodu żadnych dodatkowych pieniędzy.

W sumie to jedyne wyjście jeśli się chce korzystać z ulgi na internet (upc jeszcze się nie nauczyło wystawiania poprawnych faktur elektronicznych).



Idź na plac grunwaldzki 6 i pogadaj. Albo zadzwoń do BOK UPC tego ogólnopolskiego i pogadaj z konsultantką. Ja tak zrobiłem. Monterzy przyszli w wyznaczonym dniu i o oznaczonej godzinie. Kontak z BOK bardzo dobry. jeszcze w piątek byłem z papierami na pl. grunwaldzkim bo chcialem się dopisać jako abonent do mamy (na umowę). A poniewaź był 10.10.08, więc jeszcze potem zadzwonili do mnie czy wiem jak wejść do eBok i pobrać elektroniczną fakturę.



Mi np wystawili fakturę 10 czerwca. "Pojawiła się w e-fakturze 24 czerwca. Termin płatności 24 czerwca. A potem 29 czerwca skorygowali fakturę o 50 zł - "opłata za serwis" I tu pojawia się ciekawa rzecz data wystawienia 10 czerwca a ostatecznej "edycji" faktury 29 czerwca. Ale to tylko przykłady. W 2 letniej przygodzie z upc było kilka sytuacji z przedatowywaniem. W ostateczności dowiedziałem się od upc, że 'wysyłają" faktury elektroniczne w ciągu 7-14 dni. A jak mi to nie pasuje to mogę zadzwonić i dowiedzieć się o kwotę i numer faktury.



Wystarczy elektroniczna pod warunkiem, że jest kompletna, w tej z upc brakuje wielu ważnych danych dlatego jeśli masz internet z upc papierowa faktura jest jedynym wyjściem.

W tym pliku tekstowym (xmlowym) musi być kto (z imienia i nazwiska) wystawił, komu, za co, na jaka kwotę i kiedy. No i oczywiście podpis (ale nie musi być kwalifikowany wystarczy normalny bezpieczny)
UPC umieściło te dane jedynie w pdfie (który nie ma żadnej mocy prawnej, po wydrukowaniu może robić tylko za kserówkę) a we właściwej fakturze już ich brakuje, w dodatku jest ona w większej części nieczytelna (nie ma tez jak zweryfikować tego ich podpisu).

jak zrobić żeby UPC wystawiała papierowe faktury
Wybacz ale chyba nie zrozumiałem pytania,
Każdy kto świadczy jakieś usługi musi wystawiać faktury, jeśli tego nie zrobi albo wystawia je niekompletne/niewłaściwe grozi mu bardzo wysoka kara finansowa (szczegóły w Kodeksie Karnym Skarbowym, przy firmach tej wielkości są to miliony złotych)

Jeśli masz z nimi umowę nic nie musisz robić, ich obowiązkiem jest wystawić fakturę (taka właśnie papierową) jeśli tego nie zrobią donieś na nich do US (albo zagroź, że doniesiesz) albo nawet przestań płacić.

Mi zawsze przysyłali bez żadnego marudzenia razem z rachunkiem do zapłaty, nigdy nawet nie próbowali się wykręcać.



Jakiś postęp jest choć mam jeszcze dwie wątpliwości. Ten wyrok dotyczy zwykłych faktur przesyłanych elektronicznie bez podpisu kwalifikowanego. UPC wystawia elektroniczne faktury zgodnie z wymogiem (nieprecezyjnej) ustawy, napewno różnią się od "papierowych" przynajmniej adnotacją "Faktura podpisana elektronicznie". Pozatym US bardzo często prezentują opór wobec orzecznictwa NSA stosując własne interpretacje - wtedy trzeba się procesować choć w sprawach oczywistych na 100% można wygrać je w sądach administracyjnych, lecz akurat w tym przypadku trochę wątpliwości jeszcze pozostało.



Ja nie narzekam, pokazuję tylko wyniki.
Ale co mi z tego że mam download nawet w tym momencie 18 mbs jak z oficjalnego serwera automapę EU (1,4 GB) ściągałem 3 godziny.

Ostroznie bym podchodził do tych dużych prędkości i to nie z winy UPC a z winy innych dostawców którzy nie są w stanie ogarnąć takich transferów.

Natomiast w Turbo zawsze miałem w granicach 15 mbs. Myślę że fiber 25 to jest Fiber do 25 i nie liczyłbym na razie na więcej niż 20 mbs. W moim rejonie jest dostępny Fiber 120 (Wawa Wilanów) więc to nie jest kwiestia infrastruktury.

Ciekawa sprawa. W moje produkty na elektronicznej fakturze widnieje Fiber Power 50
pozdrawiam zadowolony Jupisowicz




Copart, tylko jest jeden drobiazg upc nie uznaje takich poleceń zapłaty.

Czyli u mnie jest jakieś "inne" UPC?
Jak napisałem, że opłacam tak rachunki od kilku miesięcy to chyba raczej uznają? Od początku dostawałem elektroniczną fakturę, na której wskazana forma płatności to "gotówka". Po złożeniu rzeczonego zlecenia w banku dostałem fakturkę z formą płatności "polecenie zapłaty". Tak jak wspomniałem bez żadnego uprzedniego informowania UPC w jakikolwiek sposób. Opłaciłem tak już kilka faktur i nikt mi netu, telefonu, TV nie odciął; nikt nie dzwonił z upomnieniem, że mam zaległe płatności itp.
Coś Marku chyba źle doczytałeś lub trafiłeś na kolejnego "geniusza" na party-line




Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że minął termin płatności bieżącego rachunku. Do dnia dzisiejszego nie odnotowaliśmy wpłaty na Państwa koncie. W przypadku nieopłacenia zaległości, będziemy zmuszeni uruchomić procedurę windykacyjną, która może zakończyć się odłączeniem usług UPC w Państwa mieszkaniu. Ponowne podłączenie będzie możliwe wyłącznie po uregulowaniu zaległości, dodatkowo, za reaktywację usług, UPC Polska może naliczyć opłatę w wysokości 50 zł.

Szczegóły, dotyczące salda Państwa konta abonenckiego, kwoty i daty ostatnich płatności, dostępne są w Systemie Elektronicznej Faktury, na stronie www.upc.pl/ebok. Aby się zalogować, wystarczy wprowadzić Numer Identyfikacyjny oraz PESEL.

Jeżeli dokonali Państwo wpłaty w ciągu ostatnich kilku dni a wpłata ta nie jest jeszcze zaksięgowana na naszym rachunku,  prosimy poniższą informację uznać za nieaktualną. Kwotę i datę ostatniej zaksięgowanej płatności mogą Państwo sprawdzić na stronie www.upc.pl/ebok

Łączymy wyrazy szacunku,
UPC Polska

Nie wiem kto układa treść tych powiadomień, ale propozycja naliczenia 50 zł za reaktywację usług jest niezgodna z prawem. Od razu zaznaczam, aby uprzedzić niepotrzebne komentarze, że nie jestem im nic winna





Ponadto można by ich uświadomić, że ta strona nie działa (zawiera tylko napis w „jakimś obcym języku” : Alternate HTML content should be placed here. Który oznacza ze tu powinno się coś znajdować ale nie ma tam informacji o której pisali ).


Zapraszamy do korzystania z Systemu Elektronicznej Faktury, dzięki któremu uzyskasz bezpieczny dostęp do faktur
i rachunków, wystawionych przez UPC.

Dziala.



Miałem: Sprint 2mbit + TV Pakiet Pełny + Szybsze wysyłanie.
Wczoraj zadzwoniłem żeby podnieść internet do Turbo 10mbit.
Dziś nie mam jeszcze wyższej prędkości, ale w panelu elektronicznej faktury mam:
PAKIET PEŁNY
UPC SZYBSZE WYSYŁANIE
INTERNET TURBO 10MB/S

Ciekawe czy będę miał 10mb/2mb
W sumie za 130zł to by się opłacało.



Cześć,

przeczytałam wasze pytania. faktury elektroniczne sa jak najbardziej prawidlowe, US ma obowiązek przyjąć plik jako oryginał, tylko trzeba sciagnac xml'a a nie pdf. jesli maja z tym problem moga sie zwrocic do firmy o udostepnienie przez serwer. to jest ich problem a nie podatnika. mozna ewentualnie pokazac wydruk ( jest na nim slowo oryginał) a jesli sie beda czepiac to na dyskietce lub pendrive xml.
pozdrawiam Pepe
to nie pierwszy rok kiedy UPC wystawia faktury elektroniczne i nie ma z tym problemu




Nie może to być z tego co wiem, ani e-faktura, gdyby to była prawdziwa e-faktura zgodna z ustawą to by mogła być - jednak to co oni przysyłają to nie jest żadna faktura to tylko obrazek - nie ma żadnej mocy prawnej.

Nie jestem prawnikiem jednak wiem, że mamy kilka ustaw narzucających wręcz chore wymagania co do tego aby faktura wysłana drogą elektroniczną była by ważna i jest praktycznie niemożliwe aby jakaś firma je spełniła, a już napewno nie aby komukolwiek się to opłacało.
Wiem tyle że nie wystarczy zwykły podpis elektroniczy osoby wystawiającej fakturę jak jest na zachodzie (choć nawet tego z tymi fakturami co upc wysyła nie ma), jednak w Polsce ustawa zobowiązuje aby dokonała tego firma trzecia poprzez dostarczony przez nią program i nadany z urzędu klucz prywatny (co nieco przeczy idei podpisu, w którym klucz prywatny musi być tajny wylosowany samemu).




I nie mów mi, że czekasz dwa miesiące na wyciąg z banku
Napisałem miesiąc-dwa. Pisząc to miałem na myśli sytuację, kiedy np:
1.10.2005 - UPC z początkiem nowego okresu rozliczeniowego zwiększa mi fakturę
1.11.2005 - bank po zamknięciu miesiąca generuje raporty
około 7.11.2005 bilans przychodzi pocztą (zwykłą, a nie elektroniczną).
Jest to ponad miesiąc, a UPC 1.11.2005 nalicza mi kolejny za wysoki rachunek. Czyli 2 miesiące idą do wyrównania.

Ale skoro telefoniczna zmiana jest zgodna z prawem, to chyba nie mam więcej pytań



warszawa też leży
dziś już pojawiły się faktury /elektroniczne/ do zapłaty - składam reklamację na ich wysokość usługa niepełna - płacę mniejszą kwotę, zgłoszenia złożone nie załatwione nie będę płacił za rozmowy z działem pomocy technicznej

a w mailu napiszę, że będę im płacił za faktury tak jak oni udostępniają usługę internetową

Złożyłem mailem reklamację może wszyscy, którzy mają problemy powinni tak zrobć. Nic tak nie bije w firme jak potencjalne straty finansowe- w końcu kieszeń boli

[quote="Bagg1ns"]
a spodziewałeś się innej odpowiedzi od technika w UPC - oni tam działają tak "gówno na nich pada a mówią, że to tylko mały deszczyk majowy"



Witam posaidam internet chello 4 mb i tydzien temu postanowilem go przyspieszyc. Zdzwonilem do upc i Pan mi powiedzial ze bedzie to kosztowalo 50 zł i max 24h czekania, zgodzilem sie. Wiele razy zmienialem predkosci internetu i zawsze to trwalo chwile a tym rzem minal juz tydzien i nic. Dzwonilem do nich 2 rzy i twierdza ze juz dawno mam 10mb!

na strona spedtest.net/pl transfer mam taki jak mialem wczesniej , z innych serwerow jak sciagam to tez z identyczna predkoscia jak zawsze, wchodzac w elektroniczna fakture po prawej stronie na dole mam napisane ze posiadam neta 4mb! Co z tym zrobic? totalna olewka ze strony upc?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl