Live For Speed by Michal 011093

Lepiej szukaj skrzyni z Fabii (domyślam się, że silnik ATD) z takim samym oznaczeniem. Ew. możesz poszukać skrzyni 6stki z Fabii RS lub Ibizy 130, ale to razem z kołem zamachowym i sprzęgłem większym. Skrzynia z Golfa, Octavii, Leona, A3 nie będzie pasować, bo jest większa obudowa i trochę inaczej półośki się montuje...



w 1.4tdi jest sprzęgło 200mm, podejrzewam ze takie samo jakie jest w benzynowym silniku 2.0 (tez 200mm). Watpię że jest to koło dwumasowe bo nawet w 1.9tdi ATD było koło jednomasowe tyle ze 228mm, dopiero Fabia RS ma dwumasówkę.

Czy mechanik podłączał kompa i sprawdzał błedy ?




w 1.4tdi jest sprzęgło 200mm, podejrzewam ze takie samo jakie jest w benzynowym silniku 2.0 (tez 200mm). Watpię że jest to koło dwumasowe bo nawet w 1.9tdi ATD było koło jednomasowe tyle ze 228mm, dopiero Fabia RS ma dwumasówkę.

Czy mechanik podłączał kompa i sprawdzał błedy ?


Kurcze, byłem przekonany, że Fabia 1.9 TDI ATD ma dwumase. Mógłby ktoś to potwierdzić na 100%? Ja mam spory przebieg i juz zaczynalem sie martwic o dwumase




Jak chcesz poprawić znacząco Vmax to proponuję zestawik FMIC (np taki jak ma Gobla) + suszarka od 130PD a autko bedzie latać. Będzie ok 160HP z tego - autko poleci spokojnie 240 licznikowo. Przy takich prędkościach zalecam zmianę zawiasu na powiedzmy Bilstein B12 - auto się prowadzi o wieele stabilniej.

Chyba ze celujesz w jakieś większe moce wtedy wtryski i turbko z ARL i bedzie ok. 180. Powyżej niestety wymiana dołu silnika zalecana, przydało by się lpesze sprzęgło, skrzynka, półosie heble itd itd Na bloku od ASZ można dojść do 240KM przy ok 4500RPM i ok 430Nm przy 3500RPM a wtedy Vmax jest ograniczony tylko długoscią skrzyni


McsEb:
No proszę, faktycznie z tego ATD można nieźle wyciągnąć... Z tego co piszesz - Masters uznawany do niedawna za faktycznego mastersa w tym co robi - raczej u ciebie nie cieszy się dobrą opinią. Ile wpakowałeś kasy - jeśli to nie tajemnica - w tuning swojej Fabii? Gdzie można dostać większy FMIC, pompki, turbo? Trzeba z rozbitków tylko wymontowywać??




tylko dlaczego na zawodach nie idzie wam tak dobrze jak na papierze ...........................................................


Dokładnie, poza tym piszesz: najszybsza fabia ATD w polsce, co w tym silniku jeszcze pozostało z ATD ? Bo widzę że dół jest zmieniony od ASZ/ARL, głowica przerobiona. Piszesz że na seryjnym sprzęgle wytrzymuje ponad 500Nm ? Od kiedy ? Poza tym zawsze narzekaliście że największym problemem było sprzęgło, że się ślizga...

A co do napędu 4x4, w lupo i skodzie felicji jakos się techniczni nie przyczepili tylko nagle do fabii ? Zawsze macie jakieś wymówki. A bo to, a bo tamto.

338KM przy wadze poniżej tony i najlepszy czas 13.3 ? Chyba coś nie tak, to auto po prostu nie jedzie... Z tego co wiem nigdy nie potwierdziliście mocy na niezależnej hamowni, choć wiele osób ją kwestionowało.

Ta super hiperbaryczna fabia powstała tylko po to żeby zrobić dużo szumu wokół siebie i to wam sie udało.



FSM podejdzie bez problemu (dokładnie taka była montowana w pierwszych latach RSa, później zastąpiono HDSem). Ma bardzo długą szóstkę - ak jeździsz dużo po autostradach to jak znalazł, jeżeli wolisz dynamikę to polecam np HDS - krótsze przełożenia.

Do swapa skrzyni musisz przygotować:
1. Sprzęgło 240 mm (oryginalne z ATD nie pasuje) dwumasowe.
2. Półosie od Polo/Ibizy/Fabii RS z silnika ASZ/BLT
3. Rozrusznik z aut jak wyżej (ori nie pasuje)
Reszta pasuje.

Szukać skrzyni z czujnikiem prędkości. Inaczej mogą być kłopoty ze wskazaniami na zegarach. Ja nie mam czujnika prędkości w HDS, ale wcześniej miałem zmienione zegary od RSa i sygnał jest brany z tylnych kół przez czujnik ABS. Musisz sam to sprawdzić.

Rozmiar felg nie ma tu nic do rzeczy. Ważne jest aby całkowita średnica koła była taka jak zakłąda fabryka. Np wymiary 185x60R14 i 205x45R16 są niby różne ale średnica taka sama i wpływ na licznik pomijalny.

Korzyści ze swapa: skrzynia cichsza, biegi wchodzą lepiej, mocniejsza (tuning), dłuższa - szybsza i oszczędniejsza, krótsza (HDS) - dynamiczniejsza (tak gdzieś +20KM )
Wady: cięższa i przez to przód jeszcze cięższy, jak ktoś się ściga to może przeszkadzać. W normalnej eksploatacji nie czuć.



Piter!!!, no to ja chyba szczęściarz jestem bo sprzedałem wszystko co mi zostało po wymianach, a za swapa zapłaciłem 800 zł A co do warsztatu to przede wszystkim muszą mieć doświadczenie w takich przeszczepach. Na koniec obowiązkowa zmiana softu pod 130-tke, i grzechem byłoby od razu nie zaszczepić


Pawko, tak, szóstkę dołożyłem do ATD już wydłubanego na 160-170KM i miałem bezpośrednie porównanie przed i po.
HDS to jedna z najkrótszych skrzyń - fajnie zestopniowane czwórka i piątka na trasę - lepiej się wyprzedza, ale do 1/4 mili nie za bardzo - lepsze są dłuższe. Poza tym jest znacznie cichsza, ale sporo cięższa od piątki.

Ja bym jednak szukał skrzyni z Ibizy/Polo/Fabii RS - pasuje plug&play, do tego od razu półosie i rozrusznik od nich. Jeżeli sprzęgło zorane lepiej wymienić.




Info tutaj
TDI ATD w Fabii ma 1-masowe koło zamachowe, nie wiem jak SDI

SDI kolego nie ma dwu masu, za mały moment obrotowy do opanowania jest, i dlatego lekko mrowi pedał sprzęgła, zauważyłem to od razu jak kupowałem bo przedtem była tylko benzyna w mym życiu automobila, pozdrawiam.



Kiedyś szukałem informacji nt. koła dwumasowego...
Wg katalogu Sachsa sprzęgła silnika ATD są takie same jak ALH, AGR, ASV, AHF (czyli dwumas 228mm) w większości samochodów grupy VW. Wyjątek stanowią:

SEAT :
CORDOBA (6L2)
1.9 TDI (74 kW ; 09/2002)
IBIZA IV (6L1)
1.9 TDI (74 kW ; 02/2002)
SKODA :
FABIA (6Y2)
1.9 TDI (74 kW ; 01/2000)
FABIA Stufenheck (6Y3)
1.9 TDI (74 kW ; 01/2000)
FABIA Combi (6Y5)
1.9 TDI (74 kW ; 04/2000)

na podstawie: http://www.streetracing.p...pic=48398&st=20
pozdrawiam.




EGR - moim zdaniem nieprzemyślania trochę konstrukcja skoro tak zawala dolot sadzami.
Przebieg 160.000 sprzęgło seria, skrzynia seria, półosie seria, przeguby seria - ale cos w lewym zaczyna pukać Silnik nie oszczędzany - oczywiscie jak sie rozgrzeje. Praktycznie codziennie zdaza mi się dokręcić go do 4000RPM albo więcej. Do paczki ok 6,5 więc nie jest źle (wg G-techa 6,2 więc trzeba doliczyć te 0,3 - myślę ze zrobiłbym 5.9 jakbym potrenował ruszanie z dwójki ) Vmax nie wiem ile. 220 licznikowe osiągam z taką łatwością jak seria osiągała 180. Osiągi na prostej myślę ze można porównać do zwykłej imprezki WRX (nie STI) albo mondeo ST220 a więc całkiem przyzwoicie.


He he... no proszę, ile radości może sprawić człowiekowi taki fikuśny samochód jakim jest fabia ATD... Ja z mojego skromnego 133 KM też jestem bardzo zadowolony Jeździ prawie jak RS'ka Tylko często zapominam wyłączać ASR jak się ścigam ze świateł i przydusza mi się silnik kiedy koła tracą przyczepność... Muszę jeszcze potrenować płynniejszą zmianę biegów. Moja też 220 licznikowe osiąga, ale więcej już nie chce Przyspieszenia nie mierzyłem.
To masz seryjną skrzynię i sprzęgło i wytrzymuje Ci??. A ja się tak obawiałem chipa wstawiać, bo te skrzynki od ATD bezpiecznie przenoszą moment niby do 250 Nm... a jaki masz teraz moment i przy ilu rpm? Pewnie coś pod 400 Nm, co? Nie boisz się, że prędzej wał się w silniku ukręci niż turbo wysra? Rozumiem, ze oprócz dobrego programu masz pompki od ARL, większe turbo i IC? Jeszcze coś wymieniałeś? No imponujące te 184 KM, przyznaję.



Czy sprzeglo od ASZ wpakuje do Fabia ATD ? nie chce nic wyczynowego a jedynie trwalszego.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl