Live For Speed by Michal 011093


Dwa/trzy razy w roku prepala mi się przednia H7. Co może być tego powodem?


Przyczyn moze byc kilka:
- Fabia - "ten typ tak ma" :),
- moze w Fabii za duze napiecie leci na swiatla mijania?,
- jakosc zarowek,
- dotkniecie palcem podczas wymiany

Hmm tak mi sie przypomnialo, ze zarowki Narva dosc dobrze w Fabii dzialaja
(dlugo), ale mnie na przyklad jakosc tego swiatla nie satyfakcjonuje :)

pozdrawiam
Pawel



Taki automat mam zalozony, dziala rewelacyjnie.
http://www.automatswiatel.prv.pl
Cena w porownaniu do mandatu jaki mozna zaplacic jest na prawde przystepna
:)
Pozdrawiam.
Szuwax

Użytkownik "nom" napisał:

Chciałbym sobie zrobić w fabii automatyczne włączenie świateł mijania
po uruchomieniu silnika. Jakby ktoś miał schemat do tego, albo schemat
obwodu świateł zewnętrznych fabii to proszę o udostępnienie. Dzieki z
góry. :-)





"Piotr Gałka" <piotr.ga@CUTTHISmicromade.plwrote in message Możliwe, że ten przekaźnik włącza ci też tylne światła (nie jestem pewien).
Jeśli tak, to jak zdarzy ci się stanąć w nocy przed przejazdem kolejowym to
nie będziesz mógł wyłączyć silnika zanim następny nie przyjedzie.
A gdybyś miał pod stacyjką, to silnik można wyłączyć.


W fabii to wszytskie obwody są odzielne, a więc musiałem zastosować jeden przekaźnik do świateł mijania, i jeden dwusekcyjny do świateł pozycyjnych (są rozdzielone na prawą i lewą stronę). Można oczywiście zastosować diody i też zasilić pozycyjne, prąd nie jest większy niż 1A, ale chciałem to zrobić na przkaźnikach.
Z tym wyłączeniem silnika to masz rację, ale to są światła tylko do jazdy dziennej, nie działa mi podświetlanie tablicy rejestracyjnej a podświetlanie tablicy przyrządów jest na minimum. Nie działają też światła długie (tylko klakson świetlny działa). W nocy muszę i tak przekręcić przełącznik na pozycję światła do jazdy nocnej. :-)




Czy może ktoś z szanownych grupowiczów, jest w stanie mniej lub bardziej
trafnie stwierdzic co jest powodem częstego spalania się żarówek świateł
mijania?


Może ten sam problem co w Fabii? Podobno tam nadmiernie często palą się od
wahań napięcia. Serwisy wymieniają przewód zasilający na oporowy i podobno
jest dobrze.

żarówki padają średnio po tygodniu do dwóch max, i tylko te od świateł
mijania - inne ładnie działają.


Mijania najczęściej używasz. Poza tym możliwe do drogowych biegnie inny
rodzaj przewodu i dlatego...



Użytkownik "Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plnapisał w
wiadomości


No to ja chyba ślepy jestem. Jeździłem wieloma samochodami i jednak Fiat
miał bardzo dobre światła. Duże lustra ustawione pionowo nie robiły


mowisz o mijania czy drogowych?.


problemów. A teraz to światła to tylko szparki, bo spece od nadwozia chca
by
było ładnie. A potem właczam długie i g... widzę. A długie w Fiacie to był
szok.


długie działały 4 jednocześnie z funkcją światła drogowego. Obecnie
samochody mają slabsze drogowe a dobre mijania. Drogowe są realizowane
poprzez dołączenie dodatkowych dwóch małych reflektorków drogowych, a
mijania świecą jako mijania. Stąd światła drogowe we współczesnych
samochodach nie sa rewelacyjne. Tak czy inaczej chciałbym zobaczyć
porównanie kredensa 4x drogowe i np Fabii 2xdrogowe 2x mijania




Hipcio wrote:

długie działały 4 jednocześnie z funkcją światła drogowego. Obecnie
samochody mają slabsze drogowe a dobre mijania. Drogowe są realizowane
poprzez dołączenie dodatkowych dwóch małych reflektorków drogowych, a
mijania świecą jako mijania. Stąd światła drogowe we współczesnych
samochodach nie sa rewelacyjne. Tak czy inaczej chciałbym zobaczyć
porównanie kredensa 4x drogowe i np Fabii 2xdrogowe 2x mijania


Ja mam takie porównianie z autopsji - 1:0 dla kredensa (na H4 z nowymi
odbłyśnikami).




rafalw wrote:
jak w temacie jakie zarówki H4 kupić (raczej przez allegro) zeby w marę
dobrze i jasno swieciły mijania w moim toczydle i nie padły po kilku
m-cach. Raz ze spaliłem, dwa ze obecne nie przebiujajasie przez silne
swiatła nowych aut przy mijaniu i mam "czarną scianę" w taki momencie.


Mialem Philips Blue Vision w seju i byly OK, dzialaly ponad rok - jezdze
na swiatlach caly czas ok 30tys km rocznie. Teraz mam Philips +50% i sa
lepsze.
Niestety, niewiele to daje przy spotkaniu z np xenonem, albo jeszcze
gorzej H1 w Fabii, albo w Fordzie zapomnialem nazwy - taka wysoka
fiesta- - o Fusion.
Faktem jednak jest, ze swieca lepiej.

Pzdr
MM



Witam serdecznie i prosze o porade.
Jest sobie Fabia 1.4 MPI 2000 rok. (na szczescie nie moja:)) Samochodzik
sprawuje sie calkiem dobrze ale jakis czas temu pojawil sie maly klopot ze
swiatlami mijania a raczej z tym ze czasami przygasaja. Wszystkie polaczenie
(kostki) zostaly sprawdzone i na okon wszystko gra. Jeden z odwiedzonych
przez wlasciciela elektrykow powiedzial ze to alternator (nie znam sie za
bardzo na elektryce ale jakos malo mi sie to prawdopodobne wydaje).
alternator drogi wiec wolalby miec pewnosc. Inny z panow stwierdzil ze jest
cos nie tak z pompa wspomagania, ze ona powinna dzialac bez przerwy a tak
nie jest i swiatla mrugaja wlasnie w momencie kiedy ona sie wlacza. Tez malo
prawdopodobne mi sie to wydaje bo jakos nie zauwazylem problemow z
dzialaniem wspomagania a z drugiej strony nie glupie by bylo zeby wlaczala
sie ta pompa wtedy tylko kiedy jest potrzebna.
Jezeli napisalem bzdur ot przepraszam. Jakos sie opuscilem w temacie i nie
jestem na bierzaca z motoryzacja:). Moze ktos spotkal sie z podobnym
problemem i bedzie mogl cos poradzic za co bede strasznie wdzieczny.
Pozdrawiam




Witam serdecznie i prosze o porade.
Jest sobie Fabia 1.4 MPI 2000 rok. (na szczescie nie moja:)) Samochodzik
sprawuje sie calkiem dobrze ale jakis czas temu pojawil sie maly klopot ze
swiatlami mijania a raczej z tym ze czasami przygasaja. Wszystkie
polaczenie
(kostki) zostaly sprawdzone i na okon wszystko gra. Jeden z odwiedzonych
przez wlasciciela elektrykow powiedzial ze to alternator (nie znam sie za
bardzo na elektryce ale jakos malo mi sie to prawdopodobne wydaje).
alternator drogi wiec wolalby miec pewnosc. Inny z panow stwierdzil ze
jest
cos nie tak z pompa wspomagania, ze ona powinna dzialac bez przerwy a tak
nie jest i swiatla mrugaja wlasnie w momencie kiedy ona sie wlacza.


Temu panu podziękujcie za współpracę, skoro nie wie że istnieje coś takiego
jak elektro-hydrauliczne wspomaganie i pompa pracuje tylko wtedy gdy jest
potrzebna.

Pozdrawiam
Kocmołuch



ratunku!!!! Podświetlenie tablicy rozdzie.FABIA
Witam,mam Fabię 1,4 MPI.Od pewnego czasu zanika mi podświetlenie
tablicy rozdzielczej,przełączników od ogrzewania i włączników
ogrzewania tylniej szyby i świateł awaryjnych.A teraz doszła
kontrolka poduszki kierowcy.Nie zapalają mi się też światła mijania
przy wyłączonym kluczyku a powinny.Znikńęło podświetlenie tablicy
rejestracyjnej.Same mechanizmy działają. POMOCY BO ZWARIUJĘ !!!!!



Jeszcze się dziwię...
Jadę Ci ja od Mińska do Warszawy, wjeżdżam do Zakrętu, 20:30 i krajobraz
po burzy, jeszcze trochę kropi. Pierwsze światła, te z lubelską,
działają. Ruszam pierwszy, ale nie z kopyta, bo i tak na drugich się
zawsze czeka. Mijam stację BP i widzę, że światła nie działają, a gostki
na skrzyżowaniu się zatkali, ci z lewej (od Orlenu) stoją na środku i
przytrzymują tych uciekających z Warszawy, no i oczywiście koras. No to
myślę że ich spuszczę, a niech mają, i zacząłem powoli hamować. Naprawdę
powoli, bo wiem że mokro, i nie warto być nerwowym. Cóż z tego, jak i
tak po dobrej chwili (!) takiego hamowania usłyszałem i poczułem z tyłu
bumnięcie, a zaraz potem, już stojąc, niespodzianka, drugie, znaczy
trzeci poszkodowany jest i dostałem "z rozpędu" drugi raz. Wyszedłem na
jezdnię, omacałem pojazd (Fabia hatchback) i nawet się zdziwiłem, że
wszystko jest na miejscu. Pani z drugiego pojazdu (chyba Opel Corsa,
blondynka! tak koło 50-tki) wyskoczyła też oglądać, i miała jakieś
pretensje. Dałem jej jakieś szkiełko z jezdni. Na trzeci pojazd nie
patrzyłem, chyba Tico i miał lewy kierunek na kabelkach wiszący.
No nic, nie ma ofiar, więc trzeba zjechać ze skrzyżowania, bo prawie na
środku stoimy. Zjechałem, wychodzę, no dosłownie 10 sekund,..... i po
Oplu ani śladu. Co ciekawsze, idę do tego trzeciego, a ona (chyba ona)
się pakuje do środka, i o dziwo, też odjeżdża w siną dal, z tym wiszącym
kierunkiem. WTF? Tak byłem zaskoczony, i jednak już po drugiej stronie
skrzyżowania (przypominam - kocioł), że nawet nie pogoniłem za tym
trzecim. W zasięgu wzroku nigdzie nie zjeżdżał na pobocze. Po prostu
pojechali.

Uf. No nic. MSP-(przed pisaniem)-ANC. Panie dzieju, i z przodu, i z
tyłu, i pojechała...

Ktoś się orientuje w kosztach wymiany tylnego zderzaka w Fabii? Trochę
porysowany i lewa strona odstaje w jednym miejscu na jakiś niecały 1cm.
Światła są wszystkie, klapa się otwiera. Nie wiem, czy warto nadgryzać
ubezpieczalnię. I czy w ogóle sens wymieniać, czy da się ponaginać przez
jakiegoś złotego rączkę?

pozdrawiam uprzejmych




Mili Państwo ;)
----------------------------------------------
Może ktoś podzieliłby się ze mną wrażeniami
z użytkowania Skody Fabii?A może ktoś, tak


To moze ja zle strony Fabii wymienie:

1. niewygodne siedzenia z tylu (dla dzieci moga byc) -oparcia prawie pod
katem prostym
2. słaba widocznosć do tyłu - mala szyba, szerokie slupki
3. głośny wydech - silnik slychac duzo mniej
4. jak sie otworzy szybe od strony pasazera (np. w upal, zeby w kierowce nie
wialo) to w samochodzie powstaje próżnia :)))  przy ok. 80km/h
5. oszczedna za bardzo to nie jest jesli chodzi o benzyne i poj. 1.4, ale da
sie wytrzymac
6. starasznie malo miejsca na glosniczki z tylu

troche dobrych:
1. zajebiste reflektory, daleki zasieg na mijania, ale jak jedziesz np. w
tunelu to widac, ze strumien swiatla nie przekracza wysokosci ok. 70cm,
czyli nie oslepia jadacych z naprezeciwka
Swiatla stopu tez bardzo mocne i kierunkowskazy - lepiej jestes widoczny
2. super wspomaganie i dobrze wchodzi w zakrety, nie masz wrazenia, ze zaraz
cie zrzuci
ogolnie reszta jest w porzadku - praca skrzyni biegow, hamulce itp.
duzo miejsca z przodu nawet dla wysokich, tez nad glowa

mimo wad wolalem Fabie od: Yaris, Punto, Lanosa ktore chyba maja ich wiecej,

Jak miales stary samochod to ucieszy cie wiele dupereli jak wyloty powietrza
na nogi pasazerow z tylu, dobre swiatla, chlodzone schowki w wersji z klimą,
bez wysilku otwierana klapa bagaznika bez klamek, czy klucza. Podobno jest
samoskretna tylna os (moze wie ktos jak to dziala ?). mozesz tez miec
"komputer pokladowy" itp.

 Jestem bardzo zadowolony (poprzednio jezdzilem: Fiat 125p, Ford Sierra,
Opel Kadett).
Ford byl na pewno bardziej komfortowy, ale ja nie przepadam za duzymi
samochodami - duzo jezdze w miescie.

Artur
r@arkom.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl