Live For Speed by Michal 011093

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem

Opiszse od początku mój probelm
Dziś jeździłem z ogłoszenia za skodą fabia 1.2 HTP i ten samochodzik jest wprost piękny bez żadnych zadrapań, rys i rdzy. Bardzo mi się podoba i mam chęć ją kupić i pewnie bym to już zrobił tylko moją uwagę przyciągneła nierówna praca silnika po wyjęciu korka wlewu oleju (raz nawet silnik zgasł). Prosze o portadę czy tak powinno być czy może jest coś z silnikiem. Dodam że z korka nie chlapie olejem i tp i po wyjęciu miarki oleju tez nie wyczówam przedmuchów i tp. Prosze o szybką odp.
Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Dominik



Pytanie do bardziej zoriętowanych ode mnie: czy w Skodzie Fabia Kombi 1,4TDI z 2004 r, oznaczenie silnika AMF (55 KW) występuje koło dwumasowe?? Silnik strasznie się trzęsie, nierówno pracuje(zwłaszcza przy dużym obciążeniu), przy uruchamianiu słychać zgrzyt, sprzęgło jest twarde. Mechanik stwierdził, że koło dwumasowe ale mam wątpliwości... Czy przyczyną może być tylko uszkodzone sprzęgło?



Posiadam Skode Fabie 1.4 mpi 68KM z 2000 roku. Mam dwa pytania. Co moze oznaczac zapalajaca sie kontrolka wspomoagania kierownicy?(zapala sie sporadycznie) W czasie przegladu komputer nie wykazuje zadnych wad. Tuz przed zapaleniem sie kontrolki nastepuje lekkie wachanie napiecia(swiatla lekko przygasaja). Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na niskich obrotach. Jest ona niestabilna(chodzi nierowno nie wiem jak to inaczej opisac;]). Przy wiekszych obrotach w czasie jazdy wszystko wydaje sie byc wporzadku rowniez komputer nic nie wykazuje.Co moze byc przyczyna? Prosze o opinie i porady

Co do pierwszego to wyczytalem ze jest to prawdopodobnie czujnik skretu nie jestem specem wiec teraz pytanie jaki typ tego czujnika dla mojego modelu? Jaka jest jego cena i gdzie szukac zeby nie byla wysoka




Posiadam Skode Fabie 1.4 mpi 68KM z 2000 roku. Mam dwa pytania. Co moze oznaczac zapalajaca sie kontrolka wspomoagania kierownicy?(zapala sie sporadycznie) W czasie przegladu komputer nie wykazuje zadnych wad. Tuz przed zapaleniem sie kontrolki nastepuje lekkie wachanie napiecia(swiatla lekko przygasaja). Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy? Drugie pytanie dotyczy pracy silnika na niskich obrotach. Jest ona niestabilna(chodzi nierowno nie wiem jak to inaczej opisac;]). Przy wiekszych obrotach w czasie jazdy wszystko wydaje sie byc wporzadku rowniez komputer nic nie wykazuje.Co moze byc przyczyna? Prosze o opinie i porady

Co do pierwszego to wyczytalem ze jest to prawdopodobnie czujnik skretu nie jestem specem wiec teraz pytanie jaki typ tego czujnika dla mojego modelu? Jaka jest jego cena i gdzie szukac zeby nie byla wysoka


Czujnik pewnie masz TRW,a co do obrotow to przepustnica nie czyszczona pewnie.



Witam
Mam ostatnio problem przy rozruchu mojej Fabii na zimnym silniku. Otóż coraz częściej zdarza się, że po odpaleniu, silnik i w związku z tym cały samochód dostaje dziwnych drgawek. Bardzo ciężko jest w takim stanie ruszyć samochodem z miejsca bo po prostu gaśnie. Towarzyszy temu wszystkiemu "dziwny" odgłos wyrażnie słyszalny po stronie pasarzera - tj. dzwięk przelewającego się płynu, cos na kształt bulkotania.
Wszystkie te objawy występuja wyłącznie na zimnym silniku, gdy się rozgrzeje to wszystko wraca do normy.

Objawy te pojawiły się (zaobserwowałem je) w około 2 tygodnie po wymianie termostatu. Czy to moze mieć jakis związek?



Witam serdecznie.

Chce kupić Fabie.. a ściślej - moja dziewczyna.

Oglądałem dziś Fabie - wygląd ok, raczej nie bita, 122tys km - do 80 serwisowane.
Martwi mnie tylko silnik, ponieważ czuć nierówną pracę silnika. Troche nim szarpie - na mój gust jakby chodził na 3 gary. Nie znam sie za bardzo na benzynowych bo zawsze jeździłem Dieslami. Ale przypuszczam świece, kable , albo ..... coś poważniejszego.

Drógą usterką jest brak wspomaganie- świeci kontrolka - pan w komisie mówi że podpinali kompa i wykazało iż jest to przyczyna słąbego akumulatora - zresztą odpalany był z kabli.
I z tego co widze na forum - to bardzo możliwe.

Zakładam że aku do wtorku zostanie naładowany i wspomaganie ok.

POzostaje kwestia silnika - jak zdiagnozowac najszybciej co sie dzieje ?
Podpięcie do VAGa cos da ?

Bede wdzięczny za pomoc.



Witam, dzięki pomocy kolegów z forum zdiagnozowałem uszkodzenie sondy lamba w Fabii 1.4 MPI 8V mianowicie odczyt z VAG`a:
16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

dzisiaj kupiłem i zmieniłem sondę, niestety nie widzę większych efektów... błędy jak były tak pojawiają się te same... Proszę o pomoc, dodam, że adaptacja przepustnicy była zrobiona, świece nowe 3 elektrodowe BRISK i drugi komplet na zmianę NGK. Filtr powietrza wymieniony również. Na gazie takie same objawy czyli wypadanie zapłonu, nierówna praca silnika.





doradzcie cos konkretnego z tymi wolnymi obrotami na benzynie!!! falują a jak sie delikatnie rusza to na nizszych obrotach nawet potrafi zgasnąć albo szarpie na gazie jest OK


Czesto w fabii z silnikiem 1.4 i II generacja wystepuje problem z wolnymi obrotami, jezeli emulacja sondy lambda nie jest prawidłowa (ECU jest szczególnie na to wrażliwe) i nastepuję "rozjechanie" mapy wtrysków, co powoduje nierówną pracę na wolnych obrotach. Rada to reset ECU, ale to pomaga na krótko, znowu się mapa "rozjedzie" albo prawidłowa regulacja emulacji, spokój na dłuższy czas.

Co do świec to na oryginalnych Brisk DR15TC przejechałem 60 tys. km (25 tys. na lpg) i ponownie założyłem odradzane 3-elektrodowe DR15TC i w tej chwili mam już 80 tys. km na liczniku (45 tys. km na lpg) i zero problemów, strzałów, itp. Wymiana mam nadzieję jak fabryka nakazuje po 120 tys. km licznikowych, jak coś się zmieni to napiszę na forum.

PS. cena w/w brisków to 30zł za komplet.



witam,
mam fabie 14/60ps, brc just,2gen. Od pewnego czasu jazda na gazie zaczeła dostarczac nowych wrazeń typu przydławianie ok 2000 obr, w warsztacie wymienilem filtr, podłaczyli tez analizator spalin, oto wyniki na obr jalowych:
propan-butan:
CO 2,73%
CO2 12,81 %
HC 7900 ppm
O2 0,02%
NO 0 ppm
Lambda 0,707
na benzynie :
CO 0,44%
CO2 14,62%
HC 4406 ppm
O2 -0,05%
NO 0 ppm
LAMBDA O,838

czyli mieszanka za bogata, duzo za duzo weglowodorów,
silnik na jałowych pracuje troche nierówno, jakby mu zapłony wypadały, ale podczas jazdy jest ok nic nie zamula,pracuje równo,
pozatym u gazownika na testerze pracy sondy świeciła ostatnia czerwona dioda na linijce swietlnej , takze w JustInterface dziwny jest wykres pracy sondy .
Gdyby padła sonda spalanie by wzrosło, zapalała by sie lampka CHEK na benzynie . Chyba czeka mnie VAG w serwisie a oni sobie niezle licza .



witam, mam pewien problem z moją fabią.
otóż silnik pracuje nierówno zimny i ciepły. przy hamowaniu przy nie dużej prędkości na puszczonym sprzęgle delikatnie szarpie autem.
podłączałem vaga i nie ma żadnych błędów, wszystkie parametry w normie.
zaczyna chodzić idealnie gdy zagnę przewód zasilający dopływ ropy do pompy, gdy go puszczę powraca problem. czy to może być nastawnik dawki? wiem że było już o nastawniku na forum ale zastanawia mnie ten przewód zasilający...
sprawdziłem wszystko i nie wiem co myśleć. Autko z 2005r przejechane 200tys km, po wymianie filtra paliwa, powietrza, oleju i wszystkich pasków i rozrządu. Nie ma przedmuchów, nie kopci. odpala po 1 sekundzie grzania świec od kopa na zimnym i ciepłym.
Proszę o podpowiedź...
czy miał ktoś podobny problem????
Będę ogromnie wdzięczny za pomoc. pozdrawiam wszystkich forumowiczów.



Witam! Jestem nowym użytkownikiem, ale Fabię posiadam od 4 miesięcy.
Mam identyczny problem z nierówna pracą silnika. Sytuacja zaczęła się dziać jak zaczęło być zimno. Po odpaleniu silnik chodzi ok. Ale po ruszeniu (żeby wyjechać z miejsca parkingowego) i wciśnięciu sprzęgła silnik baaardzo nierówno chodzi. Chodzi nierówno też gdy jadę ze stałą pozycją pedału gazu w okolicach 1400 obr/min. Wyżej jest już ok. Dodam jeszcze że sytuacja taka trwa tylko do momentu rozgrzania silnika. Samochód ma prawdziwy przebieg 78 tys km. (serwisowany w ASO i przebieg sprawdzony w ASO). Mechanicy nie mają pojęcia dlaczego tak jest. Znajomy ma również SDI i u niego jest wszystko w porządku. Co to może być?



mam skodę z fabię z 2003r z przebiegiem 150tys. stała się rzecz dziwna-samoczynnie przeskoczył rozrząd !?!?. jak zacząłem się dowiadywać to okazuje się że ten typ silnika tak ma. może ktoś mnie oświeci czy tak jest na prawdę. poza tym zaświeca mi się ostatnio żółta lampka kontroli spali i silnik chodzi nie za równo, po jakimś czasie usterka znika i lampka za jakiś czas gaśnie. czy ktoś może mi powiedzieć co się może dziać.w serwisie wymienili mi rozrząd i dali 2 lata gwarancji, ale jak znów przeskoczy??? auto jeździ na gazie sekwencyjnym ale nierówna praca jest i na gazie i na benzynie. czy ktoś mi coś może podpowiedzieć.
marek



Skoda fabia - nierówna praca silnika, przygasanie świateł - błedy ECU
  Szanowni koledzy ;] Chodzi o skodę fabię. Na wolnych obrotach strasznie nierówno pracuje silnik. W pełnych zakresie obrotów przygasają, mrugają - wszystkie możliwe żarówki - czy to światła , czy podświetlenie przycisków i wskaźników -czy też os wnętrza . Po podłączeniu VAGA sczytałem oto takie błędy :

17549 - rejestracja obciążenia, niedopuszczalna wartość
-> sprawdź miernik masy powietrza
-> jednostkę sterujacą przepustnicą
-> szczelność ukł. zasysania powietrza (lewe powietrze zapewne)

17953 - Sterowanie przepustnicą, nieprawidłowe funkcjonowanie

16555 P0171 Wyważenie paliwa – system osłabiony (bank 1) B

01314 - komputer sterujacy silnikiem - brak komunikacji.
-> sprawdź stan przewodów i kostek na połączeniu do komputera sterujacego i przy silniku


Wnioskuję że na pewno do sprawdzenia jest szczelność dolotu powietrza ale nie wiem gdzie jeszcze

gradek




  Cytat:
Wiązka do PD jest z tyłu silnika od strony ściany grodziowej. Tylko nie ruszaj jej bo napewno nie jest to jakis zły styk. Problemy z wiązką są sporadyczne a nie jakieś "słynne" i raczej częściej spotykane w autach typu Skoda Fabia TDI-PD 101KM a niżeli w VW Passat TDI-PD 131KM.

Zanim cokolwiek tkniesz to opisz jakie masz objawy, co jest niesprawne w aucie, że chcesz łapać sie za pompowtryskiwacze. Jak by przyszło Ci je samodzielnie demontować to na 100% po ponownym montażu będziesz miał problem nie stosując się do procedury montażowej, która opiera się na konkretnych danych i warunkach, które trzeba spełnić.

HHA
Nierówna praca silnika na biegu jałowym,telepanie całą budą.Na komputerze wyszło że są 3 pompowtryskiwacze do wymiany:(
Może jeszcze coś sprawdzić ,może dorzdzicie coś (ewentualnie jakiś dobry zakład regenerujący na dolnymśląsku)
Dzięki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl