Live For Speed by Michal 011093

Witam,

Mam fabie kombi sdi. Przejechalem na razie jakies 25 tys (troche ponad pol roku
uzytkowania)
Do pierwszego przegladu (olejowy) musialem dolac litr oleju, ale wyglada na to
ze to byl ostatni litr na dlugi czas (po wymianie oleju po 15 tys przestal
brac) - za 5 tys przeglad a olej jest prawie na max. Zero usterek jak na razie
(no, w drzwiach kierowcy cos chrzesci czasem - to raczej sprawka domontowanych
w servisie elektrycznych okien - jak cos nie jest fabrycznie zrobione to
zazwyczaj jest zle zeobione :( ).
Silnik nie jest moze jakas rakieta ale do miasta w zupelnosci mi wystarcza, na
trasach nie jezdze czesto wiec jest super. Nie powiem, tdi by sie przydalo :)
ale nie jest tez tak zle z wolnossakiem. Rewelacyjna skrzynia biegow i
wspomaganie.
Ogolnie polecam.

Pozdrawiam,
Pap

P.S. Jesli masz zylke "sportowca" to SDI jest za slaby, ale jak zalezy Ci na
spokojnej jezdzie i malym spalaniu to jest bardzo dobry.



Olej w skrzyni biegow - kiedy wymieniac?
Witam!

Mam takie pytanie. Mam Fabie SDI, duzo jezdze i musi wystarczyc mi na jakies
250 tys (na 5 lat przewiduje jezdzenia nia) - staram sie wiec o nia dbac
miedzy innymi jezdzac na przeglady systematycznie, lejac dobry olej i staram
sie dowiedziec jak najwiecej co powineinem robic zeby w miare bez problemow
taki szmat drogi przejechac. Mam wiec pytanie: jak to jest z wymiana oleju w
skrzyni biegow? Octavia ma juz po 60 tys z tego co slyszalem, tak samo
Felicja a Fabia... nie ma (!?). W instrukcji jest ze sprawdzaja poziom oleju
po kazdych 30 tys i dolewaja jesli trzeba. A co z wymiana? Jakos slabo
wierze w niezniszczalne oleje, o co tu chodzi? Nie przewiduja jej na takie
przebiegi i w zwiazku z tym nie nalezy wymieniac oleju bo samochod sie
skonczy razem ze skrzynia czy jak?

Dzieki i pozdrawiam!
Pap :)



punto niestety wygrywa
fiat daje lepsze rabaty ,trzeba sie po prostu targowac ,ja w 2003 roku
wrz/pazdz kupilem full opcje punto 5d dynamic z kolorem metalic za 36500 zl
(2PP,ABS,WSP kier,EL SZYBY,PILOT,centralny zamek ,dzielona tylna
kanapa ,halogeny soczewkowe,dywaniki i nadkola gratis,ladna tapicerka z bardzo
oszczednym silnikiem 1,2 60 km.Za taka fabie tj konfort plus z 1,2 64 km z
metaliciem musialbym wtedy zaplacic 41500 zl i moze dorzucili by alarm. Roznica
w realnej cenie zakupu wyniosla rawie 5000 zl. CZY warto ???utrata wartosci
podobna obu aut awaryjnosc tez :) (zaraz mnie niektorzy zakrzycza)Ja mam
przebieg 33 000 km i srednie spalanie wyliczone po prawie dwoch latach 6,5
litra a noge mam dosc ciezka.Koszty serwisu takie same ale ja wole zeby ASO
zobaczyl moje auto po 20000 km a nie po 30 000 ,lepiej zeby olej czesciej
zmienic. W fabi jest tego oleju o 1 litr mniej a ma on smarowac auto przez
30000 km :) ???? i tylko 3 swiece wam wymienia .Serwis 3 cylindorwego autka
powinien byc tanszy-powinien.
A teraz wrazenia z jazdy fabia 1,2 to dobre auto nic mu nie mam wlasciwie do
zarzucenia tylko ta cena byla malo atrakcyjna i spalanie jednak sporo wyzsze od
deklaroanego. Skoda ma lepszego kopa ale to dlatego ze skrzynia krotko
zestopniowana jest. Dlugie biegi w punto pozwalaja naprawde w trasie soro
oszczedzic -warunek dobra pusta droga. Punto przy predkosci utrzymywanej miedzy
80-95 km lyknie wam to fabryczne 4,7 litra. Jak bedziecie cisnac do 110 w
trasie i gonic wszedzie gdzie sie da nie spali latem wiecej niz 5,5 litra w
trasie. Ogolnie na 43 litrach zima robie jezdzac glownie na krotkich trasach po
miescie 570-600 km - i nie sciemniam .Nie chce byc w tej ocenie stronniczyale
jak ktos chce miec tanie przyzwoite auto to fiat punto. Jak mamy wiecej kasy to
moze i lepiej fabia -mi by bylo szkoda 4 zl wiecej na kazdych 100 km wydawac bo
mam ciezka ale zrywna fabie. W fabii poteguje poczucie dynamiki lepsze
wyciszenie ,zylujemy silnik choc go nie slyszymy. Poniewaz moim punto jezdzi
rowniez zona to ryk silnika pow 4000 obr zmusza ja do zmiany biegow w fabi
moglb byc z tym problem :)
Dlatego w tym porwnaniu nie ma zwyciezcy. Jak mamy mniej kasy to sklanialbym
sie do punto w wersji active , a jak wiecej to fabie 1,4 TDI lub 1,9 SDI to
jest najlepsze rozwiazanie w tym porownaniu.
Benzynowego punciaka nawet sie nie oplaca na gaz przerabiac !!!
Co do awaryjnosci zapytajcie instruktorow nauki jazdy-opowiedza wam 0 2-3
letnich maszynach z przebiegim 200 000 km. Awarie -tylko sprzegla (CIEKAWE
DLACZEGO WLASNIE TO :) 4 cylindry zawsze pracuja rowniej niz 3
silnik skody to jeden nierozbieralny nie remontowalny blok z zalozenia ma
wytrzymac 250 000 km(3 cyl)a potem co ????wiele osob w kraju chce auto na
lata.Bo po 24 latach przygod z zastawa 1100 P chce miec nowy sprzet na starosc.
Czy ktos widzial fabie 1,2 z przebiegiem 200 000 km ?????
Kazde autko jest dobre jak sie o nie zadba. ZASTAWKI TEZ SA OK PO 20 latach
W wyborze auta nie ma madrego ,zaczniecie pytac to zawsze traficie na
zadowolonego i nie zadowolonego uzytkownika.
Wazne jest rowniez co sie psuje w punciakach byly to sprzegla ,wiatraki
chlodnicy ,wycieraczki szyb ,swiatla parowaly do 2002 roku czyli w sumie
duperele. Podobno na poczatku byly duze problemy w skodach 1,2 z silnikami w
zimie ale to pewnie przeszlosc.
Nie ma co przesadzac kazde autko w pewnym sensie jest ok.
CO DO PRZESTRONNOSCI TO JEST BARDZO PODOBNIE W OBU POROWNAJCIE WYMIART
ZEWNETZNE ROZNICE SA MINIMALNE ROZSTAW OSI TAKI SAM WIEC DUZYCH ROZNIC NIE
BEDZIE < A NAJMNIEJ PRZESTRONNA JEST NOWA IBIZA :)
Pozdrawiam wszystkich fanow i uzytkownikow segmentu B
i zycze Wam przesiadki za kilka lat do segmentu D
Ale to wszystko w rekach politykow i temat na calkiem inne wypracowanko
:)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl