Live For Speed by Michal 011093

Witam. Ja też mam problem ze wspomaganiem.Fabia 1.4 68KM. U mnie z kolei silniczek napędu wspomagania włącza się i wyłącza co powoduje momentami cvzęsciowy brak wspomagania. Przy tym lekko przygasają światła. Dostałem się do zbiorniczka z płynem. No cóż w zbioriczku jest płyn, ale chyba z tego co zaobserwowałem na korku jest miarka. Wychodzi na to że nie mam nawet minimum. Czy to może być powodem? Chociaż coś mi się wydaje że to będzie problem instalacji, albo jakiegoś czujnika. Jeśli ktoś miał jakieś problemy ze wspomaganiem, a je usunął to proszę o pomoc. Nie wiem z której strony mogę dostać się do pompy, bo od góry raczej chyba nie? Z góry dziękuję za pomoc.



witam mam taki problem od tygodnia wyczuwam lekki opor na kierownicy i po chwili znow lzej sie kręci nagle troche zanika wspomaganie ale nie mocno a i czytałem o gnijącej wiązce elektrycznej ale u mnie jest sucha zizolowana a płyn od wspomagania był sprawdzany i jest w normie nie jest go zamało hm prosił bym o jakąs porade co to moze być jakiś czujnik czy cała pompa auto ma przejechane 83 000 km fabia benzyna bez gazu 1,4 i prosił bym o jakies koszta z gory dziekuje pozdrawiam michał



Witam serdecznie wszystkich.
Mam problem i walcze z nim od paru tygodni,nieszczęsne wspomaganie TRW.
Na początku padło i wyskoczyły błędy czujnika skrętu i jakieś zwarcie w pompie.Paliła się kontrolka wspomagania na szafie.
Wymieniłem pompe na nową, czujnik skrętu na nowy, zalałem nowiutki płyn ( troszke wiecej niż MAX)
I tu jes mój problem, wspomaganie czasem działa czasem nie. błędów żadnych nie ma, VAG nic nie pokazuje.
Jest może w kierownicy tam gdzie poducha siedzi jakiś czujnik czy coś?
U mnie w starej pompie w 07- coding było ustawione 00110
A teraz na nowej jest 10110 - ustawione jako poducha te pierwsze 01
Fabia robiła jako amfibia i dlatego pompe zalało i czujnik.
A i jak zmienić wszystkie ustawienia fabryczne we wspomaganiu i czy można sprawdzać błędy podczas uruchomionego silnika i czy u was podczas włączenia zapłonu słychać taki terkot w okolicy silnika,taki dźwięk jakby założyć kawałek plastiku na szprychy od koła roweru.
Bardzo proszę o pomoc bo już mnie szlak trafia.



Mam pytanie o wpomaganie w fabii 1,4 mpi . Co może być problemem przygasania świateł i dziwnych dzwięków z pompy ? tak jak by co chwilke sie włączała i wyłączała i własnie przy tym przygasaja światła , samo wspomaganie czasami jest czasami nie ma . Tak samo jest z kontrolka czasami sie pali czasami nie . Wymontowałem pompe styki wyglądaja ok w płynem też wszystko wporządku . miał ktoś może taki przypadek ? z góry dzieki za info



Wspomaganie kierownicy - Fabia I
  Witam,

Wyłącza mi się wspomaganie kierownicy w Fabii 2004.
Zapala się kontrolka z kierownicą i wykrzyknikiem i wtedy wspomagania brak.
Pomyślałbym, że to silnik elektryczny który napędza pompę, ale potrafi się
samo naprawić i chodzić kilka dni.
Po paru dniach znowu się psuje i jak samochód postoi przez noc znowu jest
ok, ale i tu nie ma reguły.
Płyn jest, bezpieczniki OK.
Miał ktoś podobny problem?
Może ktoś wie gdzie (Pruszków, Warszawa) można coś takiego zdiagnozować. ASO
mnie nie interesuje, bo ostatnio mają na wszystko ceny z kosmosu a znając
życię powiedzą, że do wymiany cała pompa z silnikiem za 1700 netto.
Problem jest raczej czysto elektryczny, bo kotrolka wspomagania powinna
gasnąć kilka sekund po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), a gdy
problem wystepuje - nie gaśnie.
Co z tym dziadostwem zrobić? Ciężko się kręci kierownicą bez "pomocnika" :)

Pozdrawiam
Krzysiek Z.






  Użytkownik "Krzysiek Z." <tukanzwytnijto@wp.pl> napisał w wiadomości
news:grcksk$ja9$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Wyłącza mi się wspomaganie kierownicy w Fabii 2004.
> Zapala się kontrolka z kierownicą i wykrzyknikiem i wtedy wspomagania
> brak.
> Pomyślałbym, że to silnik elektryczny który napędza pompę, ale potrafi się
> samo naprawić i chodzić kilka dni.
> Po paru dniach znowu się psuje i jak samochód postoi przez noc znowu jest
> ok, ale i tu nie ma reguły.
> Płyn jest, bezpieczniki OK.
> Miał ktoś podobny problem?
> Może ktoś wie gdzie (Pruszków, Warszawa) można coś takiego zdiagnozować.
> ASO
> mnie nie interesuje, bo ostatnio mają na wszystko ceny z kosmosu a znając
> życię powiedzą, że do wymiany cała pompa z silnikiem za 1700 netto.
> Problem jest raczej czysto elektryczny, bo kotrolka wspomagania powinna
> gasnąć kilka sekund po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), a gdy
> problem wystepuje - nie gaśnie.
> Co z tym dziadostwem zrobić? Ciężko się kręci kierownicą bez "pomocnika"
> :)
>

O ile pamiętam, to w Fabiach I często psuł się czujnik położenia kierownicy
sterujący wspomaganiem. Była chyba nawet akcja serwisowa w ASO Skody.

--
Pozdrawiam,

yabba



Witam wszystkich
co podłączę się do tematu o wspomaganiu w fabii.

Nadmienię że rok temu zmieniana była pompa na nową-nówka fumfel z serwisu. pompa TRW, w starej poszedł jeden z tranzystorów.
wszystko ładnie zostało zrobione, wymieniono płyn wspomagania-oryginalny .

Wspomaganie działa raz lepiej raz gorzej, czasami podczas jazdy na trasie zapala się kontrolka ukł. wspomagania. Niemniej po chwili gaśnie.
podłączając do VAGa skodę fabię 1.4 V 16 2002 r. wyświetlił się błąd czujnika G250.
OK czujnik zamówiony.
Wczoraj wyjąłem czujnik. z maglowincy. odłączyłem.
zapalam silnik. kontrolka od wspomagania sie pali, ale to co mnie zdziwiło to to że wspomaganie nadal działa.
wydaje mi się to rzeczą dziwną , i myslalem że po wyjęciu czujnika pompa działać przestanie.

dlatego moje pytanie. czy to normalne????
a jeśli nie czy ktoś się z tym już spotkał.



witam ponownie.
nikt mi nie odpowiedział na pytanie czy po odłączeniu czujnika G250 normalnym jest że wspomaganie nadal działa.
Jak nadmieniłem wcześniej, poza kontrolką systemu wspomagania na desce nie ma różnicy w jeździe z podłączonym czujnikiem.
Nie posiadam innej Fabii do sprawdzenia, a chciałbym się upewnić przed kupnem nowego czujnika w serwisie. Bądź co bądź to 340zł i nie mam możliwości zwrotu dobrego czujnika, .

Podejrzewam że nikt się z tym nie spotkał.

Dlatego mam prośbę, czy ktoś z Was mógłby mi pomóc?

Jedyne co trzeba zrobić to wyjąc lewą kratkę przy halogenie w przednim zderzaku (pół minuty roboty), odkręcić halogen, dwie śrubki TORX 20 , a następnie odpiąć wtyczkę czujnika(stojąc przed pompą to pierwsza wtyczka od prawej 3 pinowa) i włączyć auto aby sprawdzić czy wspomaganie ruszy.
KOntrolka check engine się nie wyświetli tak wiec wypięcie czujnika i ponowne go podłączenie jest bezpieczne.
Przy ponownym podłączeniu nie będzie problemu z usterkami. usterka jest zapamiętywana jako sporadyczna. i jest kasowana przy odłączeniu akumulatora (sprawdzone).

Będę wdzięczny za informację.



Witam
Potrzebuję więcej informacji o pompie do wspomagania np. TRW. Chodzi mi o jej wydajność na min i jak ona pracuje tzn. czy jeżeli zostanie podpięte do niej samo zasilanie to czy ona będzie pompować płyn hydrauliczny czy potrzeba też innych sygnałów do jej sterowania (wiem że do podpięcia jej używa się trzech kostek). Czy w naszych autach ona pracuje cały czas po uruchomieniu auta czy pracuje tylko wtedy gdy skręcamy kierownicą. Te informację zbieram gdyż szukam rozwiązania na podpięcie pompy wspomagania do (proszę się nie śmiać) ciągnika rolniczego MF-255. Oryginalnie ten ciągnik nie ma wspomagania. Pozostałe elementy do zamontowania wspomagania mam można powiedzieć opracowane. Gdyby ktoś się trochę na tym znał to dodam że sterowanie będzie na orbitrolu a za skręt odpowiedzialny będzie siłownik dwustronny. teraz została sprawa pompy. Wiem że często używana jest do takiej przeróbki pompa od wspomagania od innych aut np. Vw golf itp (wydajność jest w tych pompach wystarczająca) z tą różnicą że napędzana ona jest paskiem klinowym lub wielorowkowym zakłada się takie pompy z uwagi na cenę około 300,00 zł nowa ale do tego trzeba jeszcze dorobić mocowanie i napęd. W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem była by właśnie pompa elektryczna np trw od naszych fabii (sprawa zbiorniczka również by była rozwiązana przy okazji). Ważne tylko jest czy taka pompa będzie miała wydajnośc min 6 cm3 na minutę i czy ona będzie pracować cały czas (bo tak jest to wymagane) bez dodatkowych czujników itp. po prostu czy jeżeli doprowadzę zasilanie to ona będzie sobie pompować bez żadnych kombinacji. I jeszcze jak duży pobór napięcia ma taka pompa. W moim ciągniku alternator ma 55A z tym że do normalnej pracy ciągnik nie potrzebuje tylu odbiorników napięcia co np fabia.



Mam wycieki płynu z układu wspomagania Fabia 1,4 z 2003 gdzieś na połączeniu pompy do obudowy silnika, układ kierowniczy zachowuje się ok. Czy muszę wymieniać pompę proszę o pomoc.
ponadto ten płyn przedostaje się gdzieś na pasek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spaniele.keep.pl